FlixBus wchodzi na nowy rynek! Będzie wozić pasażerów w… Meksyku

10 miesięcy temu

Firma Flix, oferująca przewozy autokarowe pod marką FlixBus, ogłosiła swoje plany wprowadzenia usług na trzeci największy rynek autobusowy na świecie, czyli w Meksyku. Wejście na ten rynek ma nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku. Dzięki temu krokowi firma kontynuuje swoją strategię globalnej ekspansji, budując na sukcesach w Europie, Ameryce Północnej, Indiach oraz krajach Ameryki Południowej.

FlixBus pojedzie w Meksyku

Nic dziwnego, iż właściciel marki FlixBus postanowił rozpocząć działalność akurat w Meksyku. Tamtejszy rynek autobusowy, wyceniany na 6-8 miliardów euro, stanowi wyjątkową okazję dla Flix do zdominowania nowego regionu. Firma zamierza wprowadzić ofertę usług podróżniczych, które odniosły już sukces w innych krajach.

Meksyk będzie trzecim krajem w Ameryce Łacińskiej, w którym Flix wprowadzi swoje usługi, dołączając do Brazylii i Chile, gdzie firma już odniosła sukces. Jak podkreśla André Schwämmlein, CEO i współzałożyciel Flix:

Meksyk posiada silną kulturę podróży autobusowych, do której chcemy dołączyć. Dzięki naszej platformie technologicznej, intuicyjnemu systemowi rezerwacji i globalnej marce, jesteśmy pewni, iż dostarczymy nowoczesne doświadczenia podróżnicze meksykańskim klientom.

Flix nie zwalnia tempa także w Indiach. Po oficjalnym debiucie na początku roku, firma gwałtownie rozszerzyła swoją ofertę, w tej chwili obejmując 101 miast i 215 przystanków na terenie kraju. Szczególną rolę odgrywają tutaj huby w północnej części Indii, skoncentrowane wokół Delhi, oraz nowe operacje na południu, z bazą w Bangalore.

Firma kontynuuje również rozszerzanie swojej oferty na północy Europy, po raz pierwszy wprowadzając krajowe trasy autobusowe w Norwegii. Dodatkowo Flix uruchomił nowe linie na lotnisko w Szwecji oraz rozszerzył działalność w Finlandii. W Portugalii firma zwiększyła liczbę destynacji do 93, a na Ukrainie do 92.

FlixBus

FlixTrain – alternatywa dla tradycyjnych pociągów

Wprowadzenie usług FlixBus w Meksyku jest kolejnym krokiem milowym na drodze globalnej ekspansji firmy. Jednak Flix umacnia swoją pozycję lidera nie tylko na rynku autobusowym, ale także w przypadku kolei.

FlixTrain, kolejowy odpowiednik usług autobusowych Flix, odnotował w tym roku największą w swojej historii ekspansję sieci. Zwiększając przepustowość o 40%, firma umożliwia pasażerom podróże na 150 dostępnych przystankach w całych Niemczech, co czyni ją poważnym konkurentem dla tradycyjnych usług kolejowych. FlixTrain wpisuje się w rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne, długodystansowe opcje podróży, które są coraz bardziej preferowane przez europejskich klientów.

A jeżeli już mowa o ekologii, Flix od dawna pracuje nad zrównoważonym rozwojem swojej floty. W tym roku firma uruchomiła pierwsze autobusy elektryczne w Wielkiej Brytanii i Portugalii, które zapewniają redukcję emisji CO2 o 100% na poziomie Tank-to-Wheel. Flix wprowadził autobusy elektryczne także w Chile, a we Francji i we Włoszech rozpoczęto testy autobusów na biopaliwa.

Te projekty są częścią długoterminowego planu Flix, który zakłada redukcję emisji do zera do 2040 roku w Europie oraz do 2050 roku globalnie.

FlixBus pomoże w odbudowie i ogarnie firmom podróże na Ukrainę

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału