FlixBus wchodzi na nowy rynek! Będzie wozić pasażerów w… Meksyku

1 miesiąc temu

Firma Flix, oferująca przewozy autokarowe pod marką FlixBus, ogłosiła swoje plany wprowadzenia usług na trzeci największy rynek autobusowy na świecie, czyli w Meksyku. Wejście na ten rynek ma nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku. Dzięki temu krokowi firma kontynuuje swoją strategię globalnej ekspansji, budując na sukcesach w Europie, Ameryce Północnej, Indiach oraz krajach Ameryki Południowej.

FlixBus pojedzie w Meksyku

Nic dziwnego, iż właściciel marki FlixBus postanowił rozpocząć działalność akurat w Meksyku. Tamtejszy rynek autobusowy, wyceniany na 6-8 miliardów euro, stanowi wyjątkową okazję dla Flix do zdominowania nowego regionu. Firma zamierza wprowadzić ofertę usług podróżniczych, które odniosły już sukces w innych krajach.

Meksyk będzie trzecim krajem w Ameryce Łacińskiej, w którym Flix wprowadzi swoje usługi, dołączając do Brazylii i Chile, gdzie firma już odniosła sukces. Jak podkreśla André Schwämmlein, CEO i współzałożyciel Flix:

Meksyk posiada silną kulturę podróży autobusowych, do której chcemy dołączyć. Dzięki naszej platformie technologicznej, intuicyjnemu systemowi rezerwacji i globalnej marce, jesteśmy pewni, iż dostarczymy nowoczesne doświadczenia podróżnicze meksykańskim klientom.

Flix nie zwalnia tempa także w Indiach. Po oficjalnym debiucie na początku roku, firma gwałtownie rozszerzyła swoją ofertę, w tej chwili obejmując 101 miast i 215 przystanków na terenie kraju. Szczególną rolę odgrywają tutaj huby w północnej części Indii, skoncentrowane wokół Delhi, oraz nowe operacje na południu, z bazą w Bangalore.

Firma kontynuuje również rozszerzanie swojej oferty na północy Europy, po raz pierwszy wprowadzając krajowe trasy autobusowe w Norwegii. Dodatkowo Flix uruchomił nowe linie na lotnisko w Szwecji oraz rozszerzył działalność w Finlandii. W Portugalii firma zwiększyła liczbę destynacji do 93, a na Ukrainie do 92.

FlixBus

FlixTrain – alternatywa dla tradycyjnych pociągów

Wprowadzenie usług FlixBus w Meksyku jest kolejnym krokiem milowym na drodze globalnej ekspansji firmy. Jednak Flix umacnia swoją pozycję lidera nie tylko na rynku autobusowym, ale także w przypadku kolei.

FlixTrain, kolejowy odpowiednik usług autobusowych Flix, odnotował w tym roku największą w swojej historii ekspansję sieci. Zwiększając przepustowość o 40%, firma umożliwia pasażerom podróże na 150 dostępnych przystankach w całych Niemczech, co czyni ją poważnym konkurentem dla tradycyjnych usług kolejowych. FlixTrain wpisuje się w rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne, długodystansowe opcje podróży, które są coraz bardziej preferowane przez europejskich klientów.

A jeżeli już mowa o ekologii, Flix od dawna pracuje nad zrównoważonym rozwojem swojej floty. W tym roku firma uruchomiła pierwsze autobusy elektryczne w Wielkiej Brytanii i Portugalii, które zapewniają redukcję emisji CO2 o 100% na poziomie Tank-to-Wheel. Flix wprowadził autobusy elektryczne także w Chile, a we Francji i we Włoszech rozpoczęto testy autobusów na biopaliwa.

Te projekty są częścią długoterminowego planu Flix, który zakłada redukcję emisji do zera do 2040 roku w Europie oraz do 2050 roku globalnie.

FlixBus pomoże w odbudowie i ogarnie firmom podróże na Ukrainę

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału