Frisco, należący do Grupy Eurocash lider rynku e-grocery w Polsce, rozpoczął kolejną fazę testów autorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji, które łączy planowanie posiłków z automatyzacją zakupów.
Nowa funkcja, w pełni zintegrowana z ofertą sklepu, ma wesprzeć użytkowników w realizacji indywidualnych celów żywieniowych, pomóc oszczędzać czas i ograniczać marnowanie żywności. To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku, a dla Frisco kolejny krok do personalizacji doświadczeń zakupowych klientów.
Frisco nie chce być już „tylko” wiodącym supermarketem online w Polsce. Obecna oferta zakupów „na Twoich zasadach” – świeżych, kompletnych i na czas dostarczanych prosto do domu – zostanie poszerzona o innowacyjną funkcjonalność, która pomoże w komponowaniu codziennych posiłków dla całej rodziny. Wbudowany inteligentny chat – Friscoach – wesprze użytkowników na każdym etapie: od planowania posiłków po kompletowanie koszyka. Po pierwszych, pozytywnie zakończonych testach, rozpoczęto już udostępnianie narzędzia wszystkim użytkownikom aplikacji mobilnej.
Automatyczne i spersonalizowane zakupy w kilku kliknięciach
Działając w oparciu o sztuczną inteligencję, Friscoach pozwala na skomponowanie posiłków zgodnych z preferencjami żywieniowymi, budżetem, domowymi zapasami i aktualną ofertą sklepu. Proponuje użytkownikom konkretne przepisy, a na ich podstawie gotowe listy zakupów, które można manualnie zoptymalizować lub dodać do koszyka jednym kliknięciem.
– Friscoach, pierwszy w Polsce doradca zakupowy i kulinarny oparty na technologii Gen AI, pozwala nam lepiej rozumieć naszych użytkowników, jeszcze zanim rozpoczną zakupy. Uczy się ich preferencji, analizując historię zakupową, wyszukiwania czy pytania zadawane w czacie i z czasem podpowiada coraz trafniejsze rozwiązania, ucząc się zachowań klientów. Rozwój tej funkcjonalności rewolucjonizuje sposób myślenia o zakupach online, znacznie rozszerzając rolę, jaką możemy jako marka pełnić w życiu klienta – wyjaśnia Magdalena Szuszkiewicz, prezeska zarządu Frisco.
Korzyści dla konsumenta i dla środowiska
Wirtualny asystent oparty na Gen AI pomaga klientom gwałtownie odnaleźć się w szerokim, bo liczącym aż 14 tysięcy produktów asortymencie sklepu, eliminując konieczność przeglądania setek kategorii. Dzięki temu użytkownicy otrzymują spersonalizowane propozycje zakupowe – dokładnie tych produktów, które ich rzeczywiście interesują. Takie podejście upraszcza ścieżkę zakupową, redefiniując sposób korzystania ze sklepu online, a jednocześnie zwiększa wygodę, elastyczność i oszczędność czasu.
Friscoach pomaga planować zakupy w sposób przemyślany, dzięki czemu wspiera ograniczanie marnowania żywności. Mniej odpadów to zarówno mniejsze obciążenie dla planety, jak i wymierne oszczędności w domowym budżecie. Zgodnie z badaniami Federacji Polskich Banków Żywności aż 45 proc. Polaków przyznaje, iż wyrzuca jedzenie – rozwiązania takie jak Friscoach odpowiadają bezpośrednio na ten problem.
– Nie jesteśmy już tylko sklepem, który sprzedaje produkty FMCG – stajemy się inteligentnym partnerem na miarę dzisiejszych nowych technologii, który rozumie i antycypuje potrzeby klienta dopasowując usługę do ich potrzeb. Na rynku e-grocery to absolutny gamechanger – dodaje Magdalena Szuszkiewicz.