Gdańsk: 7 ofert w przetargu na remont infrastruktury tramwajowej i przebudowę mostu nad Starą Motławą

2 godzin temu

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w postępowaniu przetargowym na modernizację infrastruktury tramwajowej oraz w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie wraz z przebudową mostu nad Starą Motławą. Zgłosiło się 7 podmiotów.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]Minimalny okres gwarancji jakościPrzedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości
1.Konsorcjum firm:
– Balzola Polska (lider)
– Lantania SA (partner)
56 949 000,003624
2.Konsorcjum firm:
– MOST (lider)
-TERLAN (partner)
64 439 901,843624
3.Budimex SA56 152 828,003624
4.Nowak-Mosty59 259 946,693624
5.STRABAG65 677 510,503624
6.PRIMOST POŁUDNIE46 259 070,003624
7.RAJBUD55 300 782,923660

Budżet, jaki Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska przewidziała na realizacje tego zadania, wynosi 59,16 mln zł brutto. Tym samym w szacunkach zamawiającego zmieściły się 4 oferty tj. złożone przez konsorcjum firm Balzola Polska i Lantania (56,95 mln zł), Budimex (56,15 mln zł), PRIMOST POŁUDNIE (46,26 mln zł) oraz RAJBUD (55,30 mln zł).

W kolejnym etapie postępowania komisja przetargowa dokona oceny złożonych ofert według następujących kryteriów: cena (60%), przedłużenie minimalnego okresu gwarancji jakości (40%).

O inwestycji

Wyłoniony wykonawca musi przygotować dokumentację projektową do czerwca 2026 r. Z kolei prace torowe mają rozpocząć się latem i potrwają do jesieni 2026 r. Zakres robót obejmuje m.in. wymianę elementów infrastruktury tramwajowej z uwzględnieniem podbudowy, szyn oraz podkładów. Zmodernizowana zostanie również sieć trakcyjna. Ponadto wykonawca zrealizuje regulację osi toru, wyremontuje system odwodnienia oraz dostosuje krawędzi i nawierzchnię peronów tramwajowych.

Na czas trwanie prac modernizacyjnych torowisko zostanie wyłączone z eksploatacji. W zamian miasto uruchomi autobusową komunikację zastępczą.

Modernizacja mostu nad Starą Motławą będzie realizowana przy utrzymanym ruchu. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę konstrukcji obiektu, układu drogowego oraz oświetlenia. W ramach inwestycji wyremontowane zostaną również sieci podziemne – w tym kanalizacja deszczowa, sieci wodociągowe, pętle indukcyjne oraz kanał technologiczny.

Autor: Damian Malesza
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk

Zobacz również:

Gdańsk: Budowa nowej zajezdni tramwajowej za 320 mln zł – oferta Budimeksu i KZN Rail najkorzystniejsza
Gdańsk: Ogromne zainteresowanie budową nowej trasy tramwajowej za ponad 800 mln zł
Idź do oryginalnego materiału