Gdańsk–Gdynia znów liderem – najpopularniejsze trasy kolejowe w 2024 r

4 dni temu

Trasa Gdańsk – Gdynia pozostaje bezkonkurencyjna w rankingu najczęściej wybieranych połączeń kolejowych w Polsce. W 2024 r. skorzystało z niej 5,42 mln pasażerów, co daje średnio 14,81 tys. podróżnych dziennie.

W minionym roku w Polsce było 21 tras, którymi podróżowało ponad milion pasażerów. Relacja Gdańsk – Gdynia utrzymała pierwsze miejsce, wyprzedzając Warszawa – Siedlce (3,24 mln pasażerów) oraz Warszawa – Skierniewice (3,08 mln). Na dwóch kolejnych trasach przeważali pasażerowie dojeżdżający codziennie do pracy lub szkoły – w obu przypadkach ponad 70% podróżnych korzystało z biletów okresowych.

W czołówce zestawienia znalazły się również m.in. trasy Warszawa – Łódź (2,42 mln), Kraków – Katowice (2,36 mln), Warszawa – Gdańsk, Warszawa – Pruszków (2,17 mln) oraz Warszawa – Radom (2,01 mln).

W porównaniu z 2023 r. nastąpiły pewne przetasowania. Relacja Warszawa – Pruszków spadła z 6. na 8. miejsce, ustępując m.in. trasie Kraków – Katowice oraz Warszawa – Gdańsk. Nowością w zestawieniu jest połączenie Warszawa – Lublin, które wskoczyło na 18. pozycję, zastępując relację Wrocław – Legnica. Ta ostatnia spadła na koniec drugiej dziesiątki. Zestawienie zamyka połączenie Poznań – Gniezno z wynikiem 1,01 mln pasażerów.

Pełne dane dotyczące liczby pasażerów w niektórych relacjach, m.in. Kraków – Warszawa, Warszawa – Gdańsk czy Wrocław – Warszawa, nie zostały ujawnione ze względu na tajemnicę przedsiębiorstwa – na tych trasach niemal 100% udziałów w rynku przewozów posiada jeden przewoźnik.

Najwyższy relacyjny wskaźnik wykorzystania kolei odnotowano na trasach Gdańsk – Tczew (2,83), Katowice – Gliwice (2,58) oraz Kraków – Katowice (2,18).

Najpopularniejsze relacje według łącznej liczby pasażerów w 2024 r.

relacjaliczba pasażerów w 2024udział procentowy sprzedaży biletówRelacyjny wskaźnik wykorzystania kolei
mlnśrednia dzienna (tys.)jednorazoweokresowe
Gdańsk – Gdynia5,4214,817,44
Warszawa – Siedlce3,248,8627,4%72,6%1,67
Warszawa – Skierniewice3,088,4223,1%76,9%1,62
Kraków – Warszawa
Warszawa – Łódź2,426,675,7%24,3%0,96
Kraków – Katowice2,366,4590,5%9,5%2,18
Warszawa – Gdańsk
Warszawa – Pruszków2,175,9319,7%80,3%1,13
Warszawa – Radom2,015,4935,5%64,5%0,98
Kraków – Tarnów1,564,2773,4%26,6%1,72
Gdańsk – Tczew1,544,2144,5%55,5%2,83
Poznań – Warszawa1,534,19100%0%0,64
Katowice – Tychy1,494,0667,4%32,6%3,7
Legionowo – Warszawa1,423,8811,8%88,2%0,74
Łódź – Zgierz1,323,6135,6%64,4%1,87
Wrocław – Poznań1,283,588,6%11,4%1,06
Katowice – Gliwice1,163,1771,5%28,5%2,58
Warszawa – Lublin
Wrocław – Warszawa
Wrocław – Legnica1,072,9374,4%25,6%1,4
Poznań – Gniezno1,012,7760,4%39,6%1,69

Fot. Sektorkolejowy

Zobacz również:

Wrocław liderem, Warszawa Centralna z największym wzrostem – UTK podsumowuje wymianę pasażerską
UTK: Przewozy pasażerskie w województwach w I kwartale 2025 roku
Idź do oryginalnego materiału