Gigant inwestuje w e-commerce. Oto przyszłość, oto Fdx!

9 miesięcy temu

FedEx ponownie rzuca wyzwanie swoim konkurentom z branży handlu elektronicznego i uruchamia platformę e-commerce o nazwie Fdx, która umożliwi klientom śledzenie przesyłek na całym logistycznym szlaku. Nowinka ma uprościć proces zwiększania popytu, zwiększyć konwersję, zoptymalizować realizację zamówień i ułatwić procedury zwrotów dla firm.

FedEx uruchamia platformę e-commerce Fdx

Szef FedEx, Raj Subramaniam, zaprezentował nową platformę e-commerce Fdx podczas wielkiego pokazu National Retail Federation, wyjaśniając, iż „FedEx przeobraża się w firmę sterowaną cyfrowo, wspieraną przez rozległą sieć transportową”.

Wykorzystując naszą skalę i doświadczenie wynikające z przemieszczania 15 milionów paczek dziennie, zamierzamy dodatkowo wzmacniać nasze długoletnie relacje z handlowcami, pomagając im optymalizować i rozwijać swoje przedsiębiorstwa dzięki inteligencji cyfrowej – stwierdził

FedEx twierdzi, iż Fdx dostarczy dane i informacje w celu poprawy widoczności i zdolności w całym procesie sprzedaży, pomagając handlowcom podejmować najlepsze decyzje logistyczne od zamówienia do dostawy, włącznie z fazą ewentualnych zwrotów. Platforma zostanie uruchomiona jesienią tego roku, ale już teraz dostępna jest jej wersja testowa na życzenie.

Jak informuje portal TrasportoEuropa, w obecnej fazie eksperymentalnej Fdx oferuje kilka funkcji, w tym sieć członków ShopRunner, aby zwiększyć popyt konsumentów, szacunkowe daty dostawy w celu zwiększenia konwersji, Surround dla widoczności i kontroli przesyłek, Sustainability Insights do oceny emisji CO2, zarządzanie zwrotami pod kątem danych i transportu. Kiedy platforma będzie dostępna dla wszystkich, FedEx dodatkowo wprowadzi optymalizację realizacji zamówień i stworzy spersonalizowane doświadczenie po zakupie, które będzie zgodne z normami marki, obejmując śledzenie zamówień aż po zwrot.

FedEx

FedEx dzisiaj

FedEx zdobył dominującą pozycję na rynku kurierskim dzięki innowacyjnym rozwiązaniom. Firma zainwestowała również w rozbudowę swojej floty i sieci dystrybucyjnej, co pozwoliło jej oferować usługi na całym świecie. Obecnie, jest jednym z największych graczy na globalnym rynku kurierskim. Firma, która rozpoczęła swoją działalność na lotnisku w Memphis, teraz obsługuje ponad 220 państw i terytoriów na całym świecie. Z ogromną flotą blisko 700 samolotów, firma jest w stanie dostarczyć paczki do niemal każdego zakątka globu.

Obecnie firma zatrudnia na całym świecie ponad 500 tys. osób w swoich głównych jednostkach operacyjnych:

  • FedEx Express – pierwotna usługa kurierska firmy, oferująca dostawę następnego dnia lotem wewnętrznym w Stanach Zjednoczonych oraz międzynarodową usługę z gwarantowanym terminem dostawy,
  • FedEx Ground – usługi dostawy przesyłek i korespondencji z gwarantowanym dniem dostawy do lokalizacji w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie,
  • FedEx Freight – usługi przewozowe transportów LTL (less-than-truckload) z szerokim zasięgiem w całych Stanach Zjednoczonych (w tym na Alasce i Hawajach), Kanadzie, Meksyku, Portoryko i na Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych,
  • FedEx Logistics – usługi łańcucha dostaw, specjalistycznego transportu, pośrednictwa celno-skarbowego oraz technologii i usług zarządzania handlem,
  • FedEx Services – świadczy usługi korporacyjne innym spółkom operacyjnym w ramach koncernu FedEx,
  • FedEx Dataworks – skupia się na technologiach informacyjnych, analizie danych i łączeniu fizycznych i cyfrowych aspektów sieci FedEx,
  • FedEx Office – oddział detaliczny korporacji oferujący usługi druku i kopiowania, usługi biznesowe, w tym znakowanie i marketing, oraz sprzedaż detaliczną usług przesyłek FedEx.

Głównymi rywalami na rynku usług kurierskich dla FedEx są: DHL, Amazon, United Parcel Service i United States Postal Service.

Mamy ogromny szacunek dla Amazona, ale nie uważamy go za równorzędnego konkurenta, i jestem pewien, iż oni również nas tak nie postrzegają. To przede wszystkim firma handlowa, która zarabia przede wszystkim na sprzedaży towarów i pobieraniu marży na tym. DHL jest bardzo silny za granicą, ale w Stanach Zjednoczonych nie ma takiego ugruntowanego stanowiska. Za jedynego prawdziwego konkurenta dla swojej firmy uważam UPS– wskazał Frederick W. Smith w wywiadzie dla MIT Sloan Management Review.

50 lat FedEx – podniebna droga do sukcesu

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału