Maersk Air Cargo testuje nowe połączenie lotnicze, które miałoby stanowić brytyjską bramę do odbierania towarów e-commerce z Chin. Dwumiesięczne testy są częścią większych działań, których celem jest przekształcenie się firmy żeglugowej w kompleksowego dostawcę usług logistycznych.
Maersk sprawdza opłacalność nowego połączenia lotniczego z Chin
Operator lotniczy Maersk Air Cargo przeprowadza testowe cotygodniowe loty między Hangzhou w Chinach a lotniskiem Bournemouth, korzystając z frachtowca średniego zasięgu Boeing 767-300. Maersk planuje przetestować nowe połączenie lotnicze z Chin pod kątem opłacalności handlowej i przydatności alternatywnego lotniska poza Londynem.
Strona Flightradar24 pokazuje, iż Maersk Air Cargo rozpoczął operacje lotnicze już 30 października. Loty realizowane są z technicznym przystankiem w Navoi w Uzbekistanie. Tymczasowy lot ma zapewnić dodatkową przepustowość powietrzną dla sprzedawców online podczas szczytowego sezonu wysyłkowego, który zbiega się z europejskimi świętami.
Czytaj też: Cargojet sprzeda nowe frachtowce! Stagnacja rynku się pogłębia
Jak informuje portal FreightWaves, firma Cargo First, obsługująca naziemne usługi na lotnisku Bournemouth, jest odpowiedzialna za załadunek i rozładunek samolotów Maersk. Nowy cel zwiększa sieć połączeń lotniczych Maersk Air Cargo, łączącą Chiny, Koreę Południową, Europę i Stany Zjednoczone.
Cieszymy się, iż Maersk wybrał Bournemouth na tę nową trasę, rozwijając nasze ambicje, aby stać się najważniejszym punktem wejścia i wyjścia dla czasowo krytycznych przesyłek w Wielkiej Brytanii. Mamy teraz 500 ton przepustowości importowej tygodniowo między Chinami a Bournemouth, ponieważ coraz więcej klientów korzysta z naszej lokalizacji, braku ograniczeń miejsc i zintegrowanego podejścia „Jeden Zespół” we wszystkich operacjach na lotnisku i obsłudze cargo – powiedział Steve Gill, dyrektor zarządzający lotniska Bournemouth.
Gigant żeglugi prężnie się rozwija
Na początku ubiegłego roku gigant żeglugi morskiej Maersk włączył przewozy lotnicze do swojej zintegrowanej strategii logistycznej, rozszerzając zakres istniejącej linii, która dotychczas obsługiwała przesyłki dla UPS i Royal Mail w Europie. Aby umożliwić przewoźnikom transport lotniczy, obok transportu morskiego, drogowego, kolejowego, magazynowania i usług importu/exportu, firma zakupiła dodatkowe samoloty oraz niemiecką dużą firmę spedycyjną Senator International.
Maersk Air Freight, agencja w ramach Maersk Logistics, zajmująca się organizacją tras przesyłek dla firm, korzysta z przestrzeni ładunkowej Maersk Air Cargo, wynajmowanych samolotów czarterowych oraz regularnych komercyjnych połączeń lotniczych. Kierownictwo firmy postawiło sobie za cel przewiezienie około jednej trzeciej rocznego tonażu lotniczego firmy dzięki własnej kontrolowanej sieci przewozowej, wykorzystując zarówno samoloty własne, jak i wynajmowane.
Czytaj też: Jak będą wyglądać relacje handlowe Zachodu z Chinami? Ekonomiści podzieleni
Jak informuje portal FreightWaves, w marcu Maersk uruchomił usługi przewozu lotniczego między lotniskiem Billund a Hangzhou w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie i w tej chwili oferuje sześć lotów tygodniowo. Maersk Air Cargo zadebiutował w październiku ubiegłego roku, uruchamiając połączenie między Seulem w Korei Południowej a międzynarodowym lotniskiem Greenville-Spartanburg (GSP) w Karolinie Południowej. Od tego czasu sieć została rozszerzona, obejmując kilka lotów tygodniowo między Shenyang w Chinach a Greenville-Spartanburg, a także między Hangzhou a drugim amerykańskim węzłem firmy na lotnisku Chicago Rockford International Airport (RFD).
Szeroka sieć
Obecna sieć przewozowa Maersk Air Cargo prezentuje się następująco:
- z Frankfurt Hahn do Greenville-Spartanburg – pięć lotów tygodniowo
- z Frankfurt Hahn do Chicago Rockford – dwa loty tygodniowo
- z Billund do Hangzhou – sześć lotów tygodniowo
- z Incheon (Seul) do Greenville-Spartanburg – trzy loty tygodniowo
- z Shenyang do Greenville-Spartanburg – trzy loty tygodniowo
- z Hangzhou do Chicago Rockford – sześć lotów tygodniowo
Operacje lotnicze między Azją a Stanami Zjednoczonymi zostały zlecone firmie Amerijet z siedzibą w Miami, a Maersk Air Cargo łączy lotnisko Frankfurt w Niemczech z GSP i RFD. Amerykańskie węzły pełnią funkcję punktów transferowych dla przesyłek między Azją a Europą.
Flota Maersk obejmuje 22 frachtowce Boeing 767-200 i -300, choć dwa z nich nie są używane od kilku miesięcy. Lotnisko Bournemouth i firma Cargo First są częścią prywatnej grupy Regional and City Airports (RCA), która posiada także sąsiedni Cargo First Logistics Park na lotnisku Bournemouth o potencjale rozbudowy magazynowej przekraczającym 93 tysiące metrów kwadratowych.
Niemiecki gigant wyda krocie na nowy węzeł we Frankfurcie