Gigant przejmuje największy terminal kontenerowy na kontynencie! Zapłaci miliardy!

1 miesiąc temu

Francuski gigant żeglugowy CMA CGM rozważa zawarcie umowy o wartości 2 miliardów dolarów na przejęcie jednego z kluczowych graczy na rynku portów w Brazylii – firmy Santos Brasil. Ta strategiczna transakcja ma na celu umocnienie pozycji CMA CGM w Ameryce Południowej, co przyczyni się do dalszego rozwoju jej działalności w regionie. Tym samym we władanie francuskiej firmy przejdzie największy terminal kontenerowy w Ameryce Południowej.

Największy terminal kontenerowy znajdzie nowego właściciela

Santos Brasil jest właścicielem pięciu terminali portowych w Brazylii, w tym Tecon Santos, który jest największym terminalem kontenerowym na całym kontynencie południowoamerykańskim. Tecon Santos przetwarza rocznie około 2,5 miliona kontenerów, ale jego możliwości wzrostowe umożliwiają zwiększenie tej liczby do 3 milionów TEU. Największy terminal kontenerowy na kontynencie dysponuje również trzema nabrzeżami, które są w stanie obsłużyć statki przewożące do 14 000 TEU, co czyni go kluczowym punktem w brazylijskiej logistyce morskiej.

Planowane przejęcie jest najważniejsze dla przyszłych operacji logistycznych tej globalnej linii żeglugowej. Po zakupie 47,6% udziałów, firma planuje uruchomienie procesu wykupu pozostałych akcji Santos Brasil.

Jestem dumny z zawarcia tego strategicznego porozumienia dotyczącego przejęcia Santos Brasil. Zarządzają oni największym terminalem kontenerowym w porcie Santos, który obsługuje około 40% wolumenu kontenerowego Brazylii, a także posiadają firmę logistyczną. To ogromna inwestycja, która świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój partnerstwa z Brazylią i wspieranie jej gospodarki w nadchodzących latach – wskazuje Rodolphe Saadé, dyrektor generalny Grupy CMA CGM.

Portfolio Santos Brasil

Santos Brasil zarządza bogatym portfelem aktywów logistycznych rozmieszczonych w różnych regionach Brazylii. Firma operuje trzema terminalami kontenerowymi, terminalem do obsługi pojazdów, terminalem do przeładunku ładunków płynnych oraz trzema obiektami logistycznymi. Główne lokalizacje tych aktywów obejmują Porty Santos, Imbituba, Vila do Conde, Itaqui oraz obiekty w São Paulo.

Przychody Santos Brasil w ciągu ostatnich 12 miesięcy (do 30 czerwca) wyniosły około 458 milionów dolarów, przy czym zysk operacyjny przed opodatkowaniem (EBITDA) wyniósł 230 milionów dolarów. Te wyniki finansowe pokazują silną pozycję rynkową firmy, co czyni ją atrakcyjnym celem przejęcia.

Przejęcie Santos Brasil wpisuje się w globalną strategię rozwoju portów CMA CGM, mającą na celu umocnienie pozycji firmy jako jednego z wiodących operatorów terminali wieloużytkowych na świecie. w tej chwili firma inwestuje w około 60 terminali portowych na całym świecie, a przejęcie kluczowych aktywów w Brazylii jest kolejnym krokiem w budowaniu globalnej sieci logistycznej.

Rozwój działalności CMA CGM w Brazylii

CMA CGM zamierza usprawnić swoje usługi, aby lepiej odpowiadać na potrzeby brazylijskich eksporterów i importerów. Firma zapowiedziała, iż planuje przyspieszenie inwestycji w terminale zarządzane przez Santos Brasil, co ma na celu zwiększenie ich łącznej pojemności w najbliższych latach, zgodnie z zobowiązaniami wobec brazylijskich władz portowych.

CMA CGM działa na brazylijskim rynku od ponad dwóch dekad, posiadając osiem biur i zatrudniając ponad 10 000 pracowników. W 2017 roku firma znacząco zwiększyła swoją obecność w Brazylii, przejmując od duńskiego konglomeratu Maersk brazylijską linię żeglugową Mercosul Line.

Ta strategiczna decyzja pozwoli nam na zapewnienie płynnych połączeń między Europą, Azją, Ameryką Północną a Karaibami, jednocześnie umacniając pozycję Brazylii jako kluczowego węzła w globalnych operacjach CMA CGM – podkreśla francuski gigant żeglugowy.

CMA CGM oczekuje, iż transakcja z Opportunity Funds zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2025 roku, po uzyskaniu odpowiednich zezwoleń od brazylijskich władz regulacyjnych. Po zakończeniu przejęcia, firma planuje złożyć obowiązkową ofertę wykupu pozostałych akcji Santos Brasil na takich samych warunkach, zgodnie z brazylijskimi przepisami rynku kapitałowego.

Kontenerowiec na LNG już płynie do Afryki. Oto CMA CGM Scandola

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału