Greenman Poland: rusza 4. sezon programu „Eco Smart”

23 godzin temu

Centra handlowe Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna, należące do portfolio Greenman Poland, ruszają z czwartym sezonem programu „Eco Smart” – inicjatywy edukacyjnej z zakresu ekologii skierowanej do klientów oraz najemców. Tegoroczna edycja obejmie 11 tematów, koncentrujących się na praktycznych rozwiązaniach umożliwiających prowadzenie bardziej zrównoważonego stylu życia.

Odbiorcy kampanii dowiedzą się m.in. jak czytać metki ubrań i składy kosmetyków, czym jest moda cyrkularna, jak poddawać ubrania recyklingowi oraz jakie są zalety naturalnych kosmetyków. Sporo uwagi w tym roku „Eco Smart” poświęci także zbilansowanej diecie i żywności ekologicznej oraz bio, zwracając uwagę chociażby na zalety diety wegańskiej, domowych przetworów czy tego, jak pakować żywność, aby ograniczyć plastik.

„Eco Smart” to realizowany z sukcesem program edukacji ekologicznej, który stanowi istotny element strategii ESG Greenman Poland. Dzięki niemu, już od czterech lat, edukujemy nasze lokalne społeczności oraz najemców w Krakowie, Toruniu i Łodzi w kluczowych kwestiach związanych z takimi zagadnieniami jak zero waste, ochrona przyrody i zwierząt, czy zrównoważony rozwój – mówi Anna Brzozowska, marketing manager Nowych Czyżyn i Nowej Górnej. – Czwarta już edycja programu skupia się na kolejnych 11 tematach. Tym razem prezentujemy codzienne praktyki, proste nawyki i rytuały, które warto wdrożyć, aby zwiększyć swój pozytywny wpływ na środowisko naturalne, zarówno poprzez świadome zakupy, zmiany w żywieniu, jak i proekologiczne zachowania na co dzień, takie jak np. segregacja odpadów – dodaje.

Projekt realizowany w 3 centrach

Centra z portfolio Greenman Poland wesprze w tym kampania, która co miesiąc będzie zmieniała swój motyw przewodni. Kolejne odsłony programu będą dostarczać cennych porad i wskazówek, które ułatwią wdrażanie przyjaznych środowisku nawyków w codziennym życiu. W ramach kampanii nie zabraknie także aspektu praktycznego. Podobnie jak w ubiegłym roku, centra planują organizację eventów, warsztatów, zajęć i spotkań, które będą poświęcone tematom „Eco Smart”.

– Cały projekt, realizowany jednocześnie w 3 centrach, wypełnia ogrom wiedzy. Zwracamy w nim uwagę odbiorcom na to, jak kupować, dobierać kosmetyki czy komponować dietę. Pokazujemy też, co zrobić z nadmiarem plastiku i sprzętu elektronicznego. Robimy to jednak nie tylko w teorii. Przekuwamy ją także w praktykę – mówi Anna Brzozowska. – W tym roku pomogą nam w tym m.in. warsztaty dla dzieci i młodzieży, ale także akcje zbiórkowe, propagujące zero waste i przybliżające zasady recyklingu. W planach mamy chociażby zbiórki elektrośmieci, które od lat przyciągają lokalną społeczność. Część wydarzeń realizować będziemy także w ścisłej współpracy z najemcami oraz lokalnymi NGO-sami – dodaje.

Partnerzy projektu

Partnerem merytorycznym „Eco Smart” po raz kolejny została Fundacja Dla Edukacji Ekologicznej z Krakowa (FDEE). Jej zadaniem jest przygotowanie tematów kolejnych odsłon, a także inspiracji dla lokalnych społeczności. Greenman Poland odpowiada z kolei za organizację wydarzeń i realizację kampanii towarzyszących kolejnym odsłonom. Treści tworzone w ramach „Eco Smart” pojawiać się będą m.in. w kanałach społecznościowych centrów, na stronach www i na pasażach.

– Edukacja ekologiczna, obok zmniejszania śladu węglowego, jest jednym z kluczowych celów naszej strategii ESG. Za sprawą projektów takich jak „Eco Smart”, ale także inicjatyw towarzyszących i partnerskich, integrujemy lokalną społeczność oraz inspirujemy ją do zmian nawyków i wprowadzania nowych działań, które przyczyniają się do poprawy jakości życia w zgodzie z naturą – mówi.

Realizowany od 2021 roku program „Eco Smart” stał się integralną częścią centrów Greenman Poland. W 2024 roku miał on 10 odsłon, koncentrujących się na takich tematach jak segregacja odpadów, ograniczenie CO2 czy ochrona zasobów naturalnych i zwierząt. Projekt wiązał się także z całą serią wydarzeń, w tym m.in. zbiórką elektrośmieci w Nowych Czyżynach, akcją przybliżającą życie w morzach oraz zjawisko rewildingu w Nowych Bielawach czy warsztatami ekologicznymi w Nowej Górnej. Od minionego roku komunikację projektu wspiera też pięciu EKObohaterów: Metaloplastika, Szklanior, Zmieszuś, Biolka i Papieruś.

Idź do oryginalnego materiału