Grupa CCC z zielonym światłem od UOKiK. Sklepy Kaes zmienią szyld na Worldbox

1 dzień temu

Grupa CCC otrzymała bezwarunkową zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad spółką MKRI. Decyzja ta otwiera drogę do pełnej konsolidacji, którą Grupa CCC planuje przeprowadzić w perspektywie najbliższych trzech miesięcy, poinformowali przedstawiciele spółki.

Jak przekazał prezes CCC, Dariusz Miłek, przed finalnym przejęciem pakietu większościowego przeprowadzone zostanie pełne due diligence spółki MKRI. Grupa zamierza nabyć co najmniej 41 proc. udziałów w kapitale MKRI, co w połączeniu z już posiadanym 10-procentowym pakietem, pozwoli CCC na samodzielne sprawowanie kontroli.

Szacowana wartość całej transakcji, obejmująca pierwotną inwestycję oraz planowane przejęcie pakietu większościowego, ma wynieść około 1 mln zł. Prezes Miłek podkreślił, iż sieć Worldbox, prowadzona przez MKRI (na podstawie umowy franczyzowej z CCC), ma mieć natychmiastowo pozytywny wpływ na wynik grupy.

Strategia rozwoju Grupy CCC

MKRI prowadzi w Polsce sklepy pod szyldami Kaes oraz Worldbox. Spółka koncentruje się na sprzedaży odzieży casualowej i obuwia sportowego w małych i średniej wielkości miastach. Według danych na koniec III kwartału, liczba sklepów Kaes i Worldbox wynosiła 199, z czego 96 działało pod marką Worldbox. W planach rozwoju jest otwarcie 65 sklepów Worldbox w IV kwartale oraz 100-150 nowych salonów tej sieci w roku 2026.

Przejęcie MKRI wpisuje się w strategię rozwoju szerokiego portfolio Grupy CCC, która koncentruje się na detalicznej sprzedaży obuwia i odzieży w Polsce i za granicą, prowadząc sprzedaż w kanale tradycyjnym oraz online (m.in. eobuwie, Modivo.pl). W ofercie Grupy znajdują się marki własne (np. Gino Rossi, Lasocki), licencyjne (np. Reebok, Kappa, Mexx) oraz obce (np. Adidas, Puma), a także sieć sklepów off-price HalfPrice.

Idź do oryginalnego materiału