Action, sieć dyskontów non-food, osiąga dalszy wzrost w całej Europie w trzecim kwartale 2025 r., pomimo odnotowywanego spadku nastrojów konsumenckich na kontynencie. Sprzedaż netto w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 roku wyniosła 11,2 mld euro, co stanowi wzrost o 17,4% w porównaniu z 2024 r. Sprzedaż like-for-like zwiększyła się o 6,3%, głównie dzięki rosnącej liczbie klientów.
Szczególnie we Włoszech i Hiszpanii istniejące i nowe sklepy Action osiągnęły bardzo dobre wyniki. Dobrze wypadł również asortyment Action na sezon letni, od artykułów piknikowych po niezbędne akcesoria wakacyjne. Na wynik sprzedaży like-for-like miał wpływ niższy poziom nastrojów konsumenckich, zwłaszcza we Francji.
Sieć Action doceniona przez klientów
– Klienci w całej Europie niezmiennie doceniają Action za to, co robimy najlepiej: oferujemy produkty dobrej jakości w najniższej cenie. Ich miłość do Action jest wyraźnie widoczna w jednej liczbie: liczbie klientów, którzy robią zakupy w naszych sklepach. Jak dotąd, w tym roku witaliśmy w sklepach średnio 20,6 miliona klientów tygodniowo, co stanowi wzrost z 20,2 miliona – komentuje Hajir Hajji, CEO Action.
Sieć Action jest doceniana przez klientów i otrzymuje liczne nagrody za swoje produkty. Marka została uhonorowana nagrodą Golden Scaler 2025 jako najszybciej rozwijająca się firma w Holandii i jest szczególnie dumna ze zdobycia nagród konsumenckich Winkelketen van het Jaar („Sieć handlowa roku”) i Retailer van het Jaar („Detalista roku”) w tym samym kraju, w którym sieć Action rozpoczęła działalność w 1993 roku. Ponadto firma otrzymała tytuł Bester Händler des Jahres („Najlepszy detalista roku”) w dwóch kategoriach zarówno w Niemczech, jak i Austrii, a także nagrodę Migliore Insegna 2025 („Najlepsza marka 2025”) we Włoszech w kategorii dyskontów spoza branży spożywczej.
Zwiększenie liczby sklepów i 14 rynek europejski
24 września Action otworzył swój pierwszy sklep w Rumunii, w Pitești, rozpoczynając działalność na 14. rynku. Od tego czasu sieć otworzyła już cztery kolejne lokalizacje. Wstępne wyniki są w pełni zgodne z oczekiwaniami.
Łącznie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2025 r. firma otworzyła 221 sklepów na wszystkich 14 rynkach, na których działa. Firma jest w tej chwili na dobrej drodze do otwarcia około 380 sklepów w 2025 r., przekraczając swój pierwotny cel, który wynosił 370 obiektów.
W trzecim kwartale Action osiągnął również kolejny kamień milowy związany z klientami: aplikacja Action została pobrana ponad 10 milionów razy. Aplikacja została wprowadzona w 2021 roku w Holandii i jest w tej chwili dostępna na wszystkich rynkach Action. Oferuje klientom informacje z pierwszej ręki na temat produktów marki, prezentując cotygodniowe promocje i nowe produkty oraz zapewniając dostęp do list ulubionych, rekomendacji i paragonów w aplikacji.
Zaangażowanie pracowników Action nieustannie rośnie
Latem firma Action przeprowadziła swoje odbywające się co dwa lata badanie zaangażowania pracowników. Spółka osiągnęła rekordowy wskaźnik odpowiedzi wynoszący ponad 90%. Firma przywiązuje dużą wagę do opinii każdego pracownika, dlatego umożliwia wszystkim wypełnienie ankiety w czasie pracy. Zaangażowanie pracowników Action poprawiło się w stosunku do wyników z poprzedniego badania i ponownie przekroczyło odpowiednie poziomy referencyjne.
– Pracownicy Action są sercem naszej firmy. Koncentrują się na stawianiu naszych klientów na pierwszym miejscu, witając ich codziennie w naszych sklepach – mówi Hajir Hajji, Dyrektor Generalna Action.
– Bardzo cenimy ich opinie, które pozwalają nam stale ulepszać naszą firmę. Wyniki ankiety podkreślają zaangażowanie naszych współpracowników w jak najlepszą obsługę naszych klientów – dodaje Hajir Hajji.

11 godzin temu




![[ANALIZA] CBRE: nowe oblicze ulic handlowych – więcej gastronomii i miejsc spotkań](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/11/ulica-handlowa.jpg)
![Wzrost cen w sklepach zwalnia, ale wciąż wyprzedza inflację ogólną [ANALIZA]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2023/09/paragony-zakupy-ceny-pexels.jpg)


