Hapag-Lloyd kupi od Chińczyków nowe kontenerowce. Zapłacą miliardy dolarów

4 godzin temu

Hapag-Lloyd, niemiecki gigant żeglugi kontenerowej, ogłosił ambitny plan rozbudowy i modernizacji swojej floty. Hapag-Lloyd zainwestuje w 24 nowe kontenerowce aż 4 miliardy dolarów. Nowe statki będą gotowe do wprowadzenia do eksploatacji między 2027 a 2029 rokiem.

Hapag-Lloyd kupi nowe kontenerowce

Hapag-Lloyd podpisał kontrakty z dwoma renomowanymi chińskimi stoczniami: Yangzijiang Shipbuilding Group i New Times Shipbuilding Company Ltd. Pierwsza z nich dostarczy 12 statków o pojemności 16 800 TEU, które zwiększą zdolności przewozowe firmy na kluczowych trasach. Druga zbuduje dla Hapag-Lloyd kolejne 12 jednostek o pojemności 9 200 TEU, a nowe kontenerowce zastąpią starsze statki wycofywane z eksploatacji w najbliższych latach.

Hapag-Lloyd poinformował, iż inwestycja związana z nowymi zamówieniami wynosi około 4 miliardy dolarów, z czego 3 miliardy zostały już zabezpieczone dzięki długoterminowemu finansowaniu. Nowe statki będą gotowe do wprowadzenia do eksploatacji między 2027 a 2029 rokiem, a ich łączna pojemność wyniesie 312 000 TEU.

Wszystkie nowe jednostki Hapag-Lloyd będą wyposażone w zaawansowane silniki zasilane gazem skroplonym (LNG) w technologii dual-fuel, która znacząco obniża emisję szkodliwych gazów. Co więcej, będą mogły korzystać z biometanu, co zmniejszy emisję CO2 aż o 95% w porównaniu do tradycyjnych napędów. W odpowiedzi na rosnące wymagania związane z dekarbonizacją transportu morskiego, statki będą również „ammonia-ready”, czyli przystosowane do zasilania amoniakiem – paliwem przyszłości o zerowej emisji węgla.

Hapag-Lloyd skupia się na zrównoważonym rozwoju

Inwestycja Hapag-Lloyd w nowe kontenerowce wpisuje się w długoterminową strategię, której celem jest zrównoważony rozwój i modernizacja floty. Firma zobowiązała się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych o 1/3 do 2030 roku w porównaniu z poziomem z 2022 roku, a do 2045 roku chce osiągnąć neutralność emisyjną.

Ta inwestycja jest jedną z największych w najnowszej historii Hapag-Lloyd i stanowi znaczący kamień milowy dla naszej firmy w realizacji celów Strategii 2030, takich jak rozwój przy jednoczesnej modernizacji i dekarbonizacji naszej floty – powiedział Rolf Habben Jansen, CEO Hapag-Lloyd AG.

Rozbudowa floty to nie tylko krok w stronę zrównoważonego rozwoju, ale także strategiczne wzmocnienie pozycji Hapag-Lloyd na rynku. w tej chwili Hapag-Lloyd zarządza flotą 287 nowoczesnych kontenerowców o łącznej pojemności 2,2 miliona TEU. Dzięki większej pojemności i bardziej efektywnym jednostkom firma będzie mogła oferować klientom jeszcze bardziej kompleksowe usługi transportowe. Jednocześnie modernizacja floty pozwoli na znaczące obniżenie emisji, kosztów operacyjnych i utrzymanie jakości usług.

DP World jednak zainwestuje w brytyjski port! Jedna wypowiedź mogła wszystko przekreślić

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału