Marka Hunkemöller, która posiada ponad 850 sklepów detalicznych i 15 sklepów internetowych w 23 krajach, zamierza jeszcze mocniej postawić na rozwój strategii omnichannel. Zdaniem przedstawicieli firmy korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.
– Około 75 proc. naszych klientów miało już do czynienia z Hunkemöller. Chcielibyśmy zaoferować im jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie, na przykład przewidując, kiedy klient chce dokonać ponownego zakupu i będąc w stanie wysłać odpowiednią ofertę we adekwatnym czasie. Dzięki SAP jesteśmy gotowi na kolejny etap. To będzie przełom dla naszej obsługi klienta – mówi Gordon Smit, CTO, Hunkemöller.
Branża fashion stawia na nowe technologie
Liderzy branży modowej nie obawiają się innowacji technologicznych, upatrując w nich szans na biznesowy rozwój. Z danych Statista wynika, iż rynek AI w sektorze mody do 2027 roku może osiągnąć wartość 4,39 mld dolarów, podczas gdy w 2021 roku było to 636 mln dolarów. Jednocześnie, badania HubSpot pokazują, iż aż 90 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupów, a 93 proc. częściej zostaje stałymi klientami marek z doskonałą obsługą klienta. Wyścigowi technologicznemu w branży fashion powinna więc zdecydowanie towarzyszyć świadomość, iż najważniejsze są te rozwiązania, pozwalające na poprawę doświadczeń klienta.
To wniosek, jaki wyciągnęła marka Hunkemöller International B.V., najszybciej rozwijający się producent bielizny w Europie. W rezultacie przeniosła się do chmury, wykorzystując rozwiązanie RISE with SAP. Marka chce dzięki temu zaoferować klientom spersonalizowane doświadczenia i nadążyć za silnym popytem.
Infrastruktura sieci Hunkemöller to ponad 850 sklepów detalicznych i 15 sklepów internetowych w 23 krajach. W pewnym momencie marka zdała sobie sprawę, iż potrzebuje także zaawansowanej infrastruktury technologicznej, która mogłaby się skalować i nadążać za rozwojem brandu. Przejście z systemu lokalnego na SAP S/4HANA Cloud, private edition z Google Cloud to istotny krok w cyfrowej transformacji Hunkemöller i na drodze ku temu, aby stać się firmą opartą na danych.
Optymalizacja działalności
Hunkemöller stosuje strategię sprzedaży wielokanałowej, dystrybuując produkty za pośrednictwem własnych sklepów oraz hurtowni i międzynarodowych franczyz. Konsekwentna działalność hurtowa była jednym z powodów, dla których firma chciała przenieść się do chmury. Elastyczność, spersonalizowany wgląd w zachowania zakupowe klientów i innowacje, to najważniejsze potrzeby, jakie zdefiniowano z myślą o dalszym rozwoju.
Nowe rozwiązanie pozwoli firmie zarządzać swoją działalnością: od projektowania po sprzedaż hurtową i detaliczną na jednej platformie. Dzięki temu możliwe będzie szybsze dostarczanie kolekcji we wszystkich kanałach, optymalizacja zapasów i kosztów, a także zwiększenie marż.