Ikea wprowadza wirtualnego asystenta opartego na AI. Asystent zakupowy Ikea może odpowiadać na pytania konsumentów dotyczące produktów i ich dostępności oraz tworzyć linki do płatności.
Ikea wprowadza asystenta zakupowego AI
Ikea wprowadza wirtualnego asystenta zakupowego opartego na generatywnej sztucznej inteligencji (AI). Narzędzie jest dostępne w sklepie OpenAI GPT za opłatą 20 dolarów miesięcznie w ramach członkostwa Plus w USA. Ikea zapowiada, iż w 2024 roku rozszerzy narzędzie na inne rynki.
Nowy Asystent AI IKEA w Sklepach GPT to inicjatywa kontynuująca naszą podróż, której celem jest wzbogacenie doświadczenia zakupowego i eksploracja dodatkowych możliwości interakcji z naszymi klientami i współpracownikami – powiedział w oświadczeniu Parag Parekh, globalny dyrektor ds. cyfrowych w Ikea Retail.
Jak informuje portal Digital Commerce 360, konsumenci mogą korzystać z asystenta AI Ikea za pośrednictwem ChatGPT. Użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące katalogu Ikea i dostępności produktów w określonym sklepie. Klient może opisać asystentowi AI, iż szuka stołu na osiem osób do jadalni, a ChatGPT odpowie obrazami produktów pasujących do opisu, wraz z cenami i przeglądem średnich ocen klientów. Może również udostępnić bezpośredni link do płatności za przedmiot na stronie internetowej Ikei.
Jak informuje portal Digital Commerce 360, użytkownicy mogą także prosić o wskazówki dotyczące projektowania lub poprosić narzędzie o pokazanie im mebli spełniających określone parametry. Na przykład: „Pokaż mi przytulny układ salonu dla małego mieszkania z wykorzystaniem materiałów zrównoważonych”. Prośby mogą być także bardziej konkretne, na przykład pytając, jak wybrane produkty Ikei będą wyglądać razem w kuchni.
Podchodzimy do tego pragmatycznie, ucząc się przez działanie i korzystając z naszych wczesnych działań w ramach odpowiedzialnego AI. Aktywowaliśmy szeroki ekosystem partnerów, aby ożywić kilka eksperymentów, dzięki czemu możemy brać udział w ewolucji AI, kształtując naszą strategię firmową – powiedział Francesco Marzoni, główny oficer danych i analityki w Ikea Retail.
Sztuczna inteligencja przyszłością w zakupach online
Generatywne wyszukiwanie AI będzie również brać pod uwagę czynniki dotyczące konkretnego użytkownika aplikacji.
Lokalizacja klienta, historia wyszukiwania i inne istotne informacje zostaną wykorzystane do dalszego dopracowania wyników – powiedział McMillon.
Jak informuje portal Digital Commerce 360, Ikea dołącza do innych dużych detalistów, których konsumenci mogą używać AI do wyszukiwania i zakupu towarów online. Firma Amazon niedawno wprowadziła na rynek Rufusa, nowego asystenta zakupowego AI, który został przeszkolony na katalogu produktów Amazona. Jak dotąd, asystent jest dostępny dla niewielkiego podzbioru klientów w USA, ale niedługo zostanie udostępniony wszystkim klientom w USA.
Z kolei w styczniu Walmart wydał nową funkcję wyszukiwania zasilaną generatywnym AI w swojej aplikacji na Consumer Electronics Show. Funkcja wyszukiwania wykorzystuje duży model językowy Microsoftu (LLM) wraz z danymi Walmartu, aby dostarczyć konsumentom odpowiednich wyników we wszystkich kategoriach produktów. Prezes Walmartu, Doug McMillon, podał przykład klienta organizującego imprezę z okazji Super Bowl. Zamiast szukać nowego telewizora, skrzydełek z kurczaka, chipsów i innych niezbędnych rzeczy, jedno wyszukiwanie wygeneruje wszystkie te elementy bez konieczności manualnego wprowadzania szczegółów dotyczących każdego rodzaju produktu przez użytkownika.
Sztuczna inteligencja wzmacnia sprzedaż. Witamy w przyszłości!
Znajdziesz nas w Google News