Inditex rośnie. Wszystkie marki zanotowały wzrost sprzedaży

1 miesiąc temu

Grupa Inditex zanotowała w ostatnim roku finansowym (od 1 lutego 2024 r. do 31 stycznia 2025 r.) wzrost sprzedaży o 7,5 proc. Wyniosła ona 38,6 mld euro. Licząc po stałych kursach walut obroty wzrosły o 10,5 proc. Jak podkreślają przedstawiciele hiszpańskiego giganta modowego, wzrost sprzedaży zanotowały wszystkie marki wchodzące w skład portfolio Inditexu.

W badanym okresie EBITDA wyniosła 10,7 mld euro (+8,9 proc.), EBIT wyniósł 7,6 mld euro (+11,0 proc.), a zysk brutto wzrósł o 7,6 proc. do 22,3 mld euro. Marża brutto osiągnęła 57,8 proc. (+8 bps).

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych

W ostatnim roku sprzedaż w sklepach stacjonarnych wzrosła o 5,9 proc., co odzwierciedla wzrost liczby klientów i wzrost produktywności. najważniejsze znaczenie ma w tym aspekcie trwający program optymalizacji i digitalizacji sklepów. Wyższy poziom sprzedaży osiągnięto bowiem przy mniejszej liczbie sklepów niż w 2023 roku (spadła ona o 2,3 proc.). Warto jednak podkreślić, iż powierzchnia handlowa wzrosła w tym okresie o 2 proc. W 2024 r. całkowita podaż nowej powierzchni wzrosła o 5,8 proc..

W 2024 roku Inditex otworzył sklepy na 47 rynkach. Grupa otworzyła swoje pierwsze sklepy w Uzbekistanie i pozostała bardzo aktywna w działaniach optymalizacji sklepów (257 otwarć, 254 remonty, w tym 121 powiększeń i 386 absorpcji). Pod koniec roku obrotowego 2024 Inditex prowadził łącznie 5563 sklepy.

Sprzedaż w kanale e-commerce

Sprzedaż internetowa wzrosła w tym okresie o 12 proc. osiągając wartość 10,2 mld euro. Zaangażowanie klientów pozostaje bardzo wysokie. Inditex może pochwalić się bazą 218 mln aktywnych posiadaczy aplikacji mobilnych. Wizyty online w roku fiskalnym 2024 wzrosły o 10,0 proc. do 8,1 mld wizyt. Grupa posiada również 257 mln obserwujących w mediach społecznościowych.

Wzrosty wszystkich marek

Za największą część sprzedaży niezmiennie odpowiada marka Zara (Zara & Zara Home) – wyniosła ona ponad 27 mld euro. W ostatnim roku jej sprzedaż wzrosła o 6,6 proc. Pull&Bear zanotował sprzedaż na poziomie 2,469 mld euro (wzrost o 4.6 proc.), a Massimo Dutti 1,96 mld euro (6.6 proc.). Z kolei Bershka osiągnęła wynik 2,93 mld euro, czyli o 11.8 proc. więcej rok do roku. Stradivarius odnotował 2,664 mld euro sprzedaży, czyli aż o 14.1 proc. więcej niż w 2023 roku. Najmniejszą wartość sprzedaży osiągnęła marka Oysho – 831 mln euro. Jej sprzedaż wzrosła jednak aż o 11.8 proc.

Na koniec stycznia 2025 roku Grupa Inditex prowadziła w Polsce łącznie 213 sklepów,, w tym 39 pod szyldem Zara, 34 Pull &, 24 Massimo Dutti, 42 Bershka, 46 Stradivarius, 19 Oysho i 10 salonów Zara Home.

Idź do oryginalnego materiału