PKP Intercity notuje historyczny rekord przewozów. Od stycznia polski przewoźnik obsłużył już 60 milionów podróżnych. Pomimo trwającego roku, firma już teraz notuje najlepsze wyniki przewozowe w swojej ponad 20-letniej historii. Prognozy sugerują, iż w ostatnich miesiącach roku z usług PKP Intercity skorzysta kolejne 7 milionów osób, dzięki czemu narodowy przewoźnik ostatecznie przekroczy 67 milionów przewiezionych pasażerów w ciągu całego roku.
PKP Intercity odnotowało historyczny rekord przewozów
Polski przewoźnik PKP Intercity ustanowił historyczny rekord przewozów. Od początku roku z usług przewoźnika skorzystało już 60 milionów pasażerów, a prognozy sugerują, iż do końca grudnia liczba ta powiększy się o dodatkowe 7 milionów osób. Dla porównania ubiegłoroczny rekord przewozowy Intercity wynosił blisko 59 milionów pasażerów w ciągu całego roku.
Już teraz możemy powiedzieć, iż bieżący rok jest dla nas wyjątkowy. Wynik 60 mln pasażerów przez niecałe 11 miesięcy jest absolutnie bezprecedensowy. W 2013 roku PKP Intercity przewiozło ponad 30 mln pasażerów. Dekadę później podwajamy ten wynik w niecały rok. Tak wysoka liczba to efekt naszej wieloletniej pracy, inwestycji i dobrych decyzji. Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, iż kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – powiedział Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
W każdym kolejnym miesiącu tego roku przewoźnik notował rekordową miesięczną liczbę pasażerów. Szczególnie imponujący wynik odnotowano w lipcu, kiedy to z usług przewoźnika skorzystało aż 7,1 miliona podróżnych. Szczytowym dniem pod względem frekwencji był 11 sierpnia, gdy pociągami narodowego przewoźnika podróżowało aż 254 tysiące pasażerów. Od stycznia do października obecnego roku liczba osób korzystających z usług PKP Intercity wzrosła do 56,7 miliona. W analogicznym okresie w ubiegłego roku, liczba podróżnych wynosiła 48,8 miliona, co oznacza wzrost o 7,9 miliona (16 procent) w tym roku.
Taniej z Bliskimi
Rekordowe wyniki odnotowano także podczas okresu wakacyjnego. Intercity, podobnie jak w latach poprzednich, od czerwca do sierpnia przewiozło 20,3 miliona podróżnych. Aktualny rekord jest o 10% wyższy w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, kiedy z usług narodowego przewoźnika skorzystało niemal 18,5 miliona osób. To również znaczący wzrost (44%) w porównaniu do okresu czerwiec-sierpień 2019 roku – ostatnich wakacji przed pandemią, kiedy to z usług przewoźnika skorzystało ponad 14,2 miliona pasażerów.
Przewoźnik tłumaczy, iż tak dobre wyniki zostały osiągnięte dzięki zmianom w taborze PKP Intercity oraz dostosowaniu oferty do oczekiwań podróżnych. Przykładem jest kampania promocyjna „Taniej z Bliskimi”, która umożliwia korzystanie z 30% zniżki od standardowych cen biletów dla wszystkich członków grupy składającej się z od 2 do 6 osób. Oferta obowiązuje w pociągach kategorii TLK oraz IC na trasach krajowych. Aby skorzystać z promocji, bilety należy zakupić najpóźniej na dzień przed planowanym wyjazdem.
Tanie bilety można nabyć również dzięki ofercie Promo, opartej na dynamicznym systemie zarządzania ceną. W praktyce czasami wystarczy wybrać pociąg o mniej popularnej porze, aby zakupić bilet znacznie taniej. Warto zaznaczyć, iż bilety w cenach Promo są dostępne na różnych etapach sprzedaży, zarówno od momentu jej uruchomienia, jak i na kilkanaście czy kilka dni przed planowanym odjazdem.
PKP ma niespodziankę! Bilety Intercity kupisz w Jakdojade
Znajdziesz nas w Google News