Jan Skowron, KiK: optymalizacja, rozwój i nasza obietnica „więcej niż się spodziewasz” [KOMENTARZ]

7 godzin temu

Zgodnie z założeniami, 2025 był dla nas kolejnym rokiem pod znakiem optymalizacji sieci. Skupiliśmy się na zamykaniu sklepów, które nie spełniają naszych obecnych oczekiwań, jednocześnie silnie pracowaliśmy nad poszerzaniem sieci naszych salonów – pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Jan Skowron dyrektor zarządzający siecią KiK w Polsce.

Nie był to rok łatwy, ale nie boję się powiedzieć, iż jako firma jesteśmy w ciągłym procesie rozwoju. Codziennie pracujemy nad tym, by nasz nowy claim „więcej niż się spodziewasz” nie był pustym sloganem, tylko obietnicą. Doskonałym tego przykładem jest koncept aranżacyjny – Dynamics 2.0, który został wprowadzony w zeszłym roku, a dziś ma kolejne modyfikacje na polskim rynku, więc kolejne sklepy w formie jeszcze wygodniejszej – Dynamics 2.1.

Patrząc w przyszłość, jesteśmy przekonani, iż nasze działania tworzą solidną podstawę do dalszego rozwoju sieci i umacniania pozycji KiK w Polsce.

Wyzwania i szanse

Wszystko wskazuje na to, iż rok 2026 będzie okresem dużej niepewności, ale i szans. Naturalnie losy sektora retail będą w dużej mierze zależne od sytuacji makroekonomicznej – tempa wzrostu gospodarczego, poziomu inflacji i kosztu kredytów, które bezpośrednio wpływają na siłę nabywczą konsumentów. Istotne w kontekście ich wyborów zakupowych będą również decyzje podatkowe związane z wydatkami państwa na chociażby armię czy służbę zdrowia. Nie bez znaczenia pozostaną także wyniki europejskich gospodarek, szczególnie Niemiec, które są dla nas punktem odniesienia. Wyzwania przyniesie też z pewnością sytuacja geopolityczna – od dalszego przebiegu wojny w Ukrainie zależeć będzie skala inwestycji oraz odbudowy regionu, co w dłuższej perspektywie może wpłynąć także na polskie firmy i handel.

Z perspektywy KiK, ale i całego sektora retail, najważniejsze jest to, by uważnie śledzić zmiany w portfelach klientów i ich priorytety zakupowe.

Cele i plany KiK

W 2026 roku, podobnie jak w poprzednich latach, będziemy się koncentrować na optymalizacji sieci sprzedaży – planujemy kolejne otwarcia, ale też kontynuację procesu „oczyszczania” sieci ze sklepów, które nie spełniają naszych dzisiejszych oczekiwań.

Oczywiście kolejne sklepy będą powstawać w ramach konceptu aranżacyjnego Dynamics 2.1., a to oznacza więcej sklepów KiK, w których będzie można zrobić zakupy jeszcze przyjemniej. Jesteśmy w ciągłym procesie dostosowywanie asortymentu do oczekiwań konsumentów i konkurencji – w zakresie cen, jakości i oferty produktowej. W tym obszarze najważniejsze znaczenie ma know-how Agnieszki Jaworskiej, nowej członkini zarządu KiK Textilien und Non-Food GmbH.

Poza tym, na pewno będziemy rozwijać nasze programy szkoleniowe dla pracowników, takie jak Akademia KiK Star czy Mam KiK Talent, które wzmacniają kompetencje zespołów i liderów.

Polska jest dla KiK jednym z najważniejszych rynków, dlatego nieustannie budujemy wartość dla klientów oraz pozycję na naszym rynku.

Autorem komentarza jest Jan Skowron dyrektor zarządzający siecią KiK w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału