Poczta Polska postanowiła wkroczyć w świat e-commerce i otworzyła nowy sklep online. od dzisiaj klienci Poczty nie będą musieli fatygować się do najbliższej placówki po mydło albo książkę siostry Anastazji. W wirtualnej ofercie klienci znajdą tysiące produktów z różnych kategorii.
Poczta Polska uruchamia sklep online
Dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: filatelistyczny oraz z artykułami do pakowania i wysyłki. W nowym sklepie internetowym oferta została znacząco rozszerzona. Oprócz znaczków, kopert i kartonów, klienci mogą teraz zakupić artykuły szkolne, biurowe, produkty dla dzieci, kosmetyki, galanterię, artykuły do domu i ogrodu, a także upominki i gadżety. Czyli w sumie wszystko to, co znajdziemy w “jarmarcznych” placówkach operatora pocztowego.
Każdy produkt jest opatrzony zdjęciem i opisem, a interfejs strony internetowej umożliwia szybkie i łatwe poruszanie się po różnych kategoriach produktowych. Co więcej, zakupy można realizować bez konieczności zakładania konta, co jest dużym udogodnieniem dla wielu klientów. Proces płatności jest zabezpieczony certyfikatem SSL, a klienci mają do wyboru wiele metod płatności, w tym przelewy, karty płatnicze, BLIK oraz Google Pay i Apple Pay.
Poczta Polska obiecuje również o szybką wysyłkę zamówień, co ma być możliwe dzięki nowym systemom magazynowym. Klienci mogą wybrać dostawę do punktu odbioru lub bezpośrednio pod wskazany adres. Po złożeniu zamówienia będą informowani o jego statusie dzięki e-maili. Użytkownicy aplikacji Pocztex Mobile mogą dodatkowo śledzić przesyłki na swoich urządzeniach mobilnych.
Ceny w nowym sklepie Poczty Polskiej są porównywalne z tymi w innych popularnych sklepach internetowych, ale operator obiecuje liczne promocje i oferty specjalne, które mają przyciągnąć klientów.
Pudrowanie trupa?
Choć nowa strona internetowa sklepu Poczty Polskiej oraz szeroki wachlarz usług prezentują się dobrze, trudno nazwać ten krok innowacyjnym. Rynek e-commerce jest już zdominowany przez wielkich graczy, co sprawia, iż konkurencja będzie ogromna. Wydaje się, iż Poczta Polska spóźniła się z wejściem na ten rynek o kilka lat.
Również przyszłość tradycyjnych usług Poczty Polskiej nie wygląda optymistycznie. W połowie maja nowy prezes firmy określił jej kondycję finansową jako „stan śmierci klinicznej”. Otwarcie nowego sklepu internetowego można więc postrzegać jako desperacką próbę ratunku spółki.
Strata brutto całej Grupy Poczta Polska to prawie 468 mln zł. To są dane po audycie. Strata brutto samej Poczty Polskiej to minus 745 mln zł (…) Pocztę Polską trzeba wymyślić na nowo. Nie jesteśmy już monopolistą i mam wrażenie, iż jest to pierwsza rzecz, którą trzeba wszystkim uświadomić. Do tego tradycyjne usługi Poczty po prostu gasną. Doręczanie listów gaśnie i ten trend będzie jedynie przybierał na sile. W Europie rynek doręczeń listów spada o około 10 proc. rok do roku, już od wielu lat – wylicza prezes poczty.
Poczta Polska. Kupisz tutaj choćby batoniki i czekoladę. A ja tylko po proszek i farbę do włosów przyszedłem pic.twitter.com/WGfYb3DKnt
— Kuba (@Q__Jot) January 28, 2015
To Poczta czy Jarmark pic.twitter.com/8IkxmCfPek
— Bartek Kerc (@bakson69lukasz) June 3, 2022
Czy Poczta Polska i jej nowy sklep online podbiją serca klientów? Trudno powiedzieć, gdyż już teraz nowy sklep jest określany przez Internautów mianem “internetowego jarmarku”. Takie głosy nie powinny jednak dziwić, gdyż podobne odczucia można mieć po wejściu do tradycyjnej placówki operatora.
Pudrowanie trupa? Poczta wydaje miliony na centrum logistyczne, ale… nikt nie chce tam pracować
Znajdziesz nas w Google News