Przychody JD Group, brytyjskiej grupy prowadzącej sieci sklepów z odzieżą i obuwiem sportowym, wyniosły w I półroczu bieżącego roku finansowego 5 940 mln GBP, co stanowi wzrost o 18,0 proc. w porównaniu z analogicznym okresem. Przy stałych kursach walut wzrost wyniósł 20 proc..
Wyłączając dwie firmy przejęte w roku finansowym 2025 (Hibbett i Courir), organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 2,7 proc. przy stałych kursach walutowych. Sprzedaż LFL Grupy spadła o 2,5 proc.. Uwzględniając wspomniane przejęcia, ogólna marża brutto Grupy w I półroczu była o 60 punktów bazowych niższa rok do roku i wyniosła 48,0 proc.
– W pierwszej połowie roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 2,7 proc., mimo iż warunki handlowe pozostają trudne. To dowód na odporność naszego biznesu, opartą na elastycznym modelu multibrandowym, szerokim zasięgu geograficznym i wyjątkowej relacji z klientami – podkreśla Régis Schultz, CEO JD Sports Fashion PLC.
Ameryka Północna pozostaje największym rynkiem pod względem sprzedaży, generując 39 proc. sprzedaży Grupy JD w H1, Europa stanowi 32 proc., Wielka Brytania 25 proc., a Azja i Pacyfik 4 proc.. Grupa zakończyła H1 z 4 872 sklepami na całym świecie, w porównaniu z 4 850 na początku roku finansowego. We wszystkich markach otwarto 156 sklepów i zamknięto 131 sklepów, co obejmuje 32 relokacje sklepów. W podanym okresie w Europie JD otworzyło 35 nowych sklepów, koncentrując się na Hiszpanii, Włoszech, Francji i Polsce.
Globalna sieć sprzedaży
Sieć sklepów JD Sports została założona w 1981 roku w Wielkiej Brytanii, a w tej chwili istnieje w 36 krajach na całym świecie – począwszy od UK, przez Europę, aż po Azję. Obecnie JD Sports posiada 4872 sklepów na całym świecie. Na przełomie 2021 i 2022 roku marka JD Sports zadebiutował w Polsce otwarciem sklepu w poznańskiej galerii Posnania. w tej chwili na terenie kraju działa ponad 10 salonów multibrandu w centrach handlowym. Oferta JD Sports jest dostępna również w sklepie internetowym.

1 miesiąc temu





![Polski e-commerce przyspiesza, ale klienci stają się bardziej wymagający [OPINIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/04/erli-ecommerce.jpg)


