Grupa Jeronimo Martins, właściciel m.in. sieci Biedronka i Hebe, osiągnęła w ubiegłym roku ponad 33,4 mld euro sprzedaży. To wzrost o 9,3 proc. w ujęciu rok do roku (4,9 proc. liczone przy stałych kursach walut). Sprzedaż like for like wzrosła o 0,6 proc.
W tym okresie sprzedaż sieci Biedronka wzrosła o 9,6 proc. (4,1 proc. przy stałych kursach) i osiągnęła wartość przeszło 23,5 mld euro. To ok. 100 mld złotych. Nie przeszkodził w tym spadek sprzedaży like for like o 0,3 proc. – tak wynika ze wstępnych wyników finansowych za 2024 rok zaprezentowanych przez Jeronimo Martins.
Sieć zrealizowała plan ekspansji i otworzyła 187 nowych sklepów (161 otwarć netto) w ciągu roku, modernizując 280 lokalizacji.
Hebe na plusie, e-commerce coraz ważniejszy
W tym samym czasie sieć Hebe miała 583 mln euro sprzedaży. To aż o 24,3 proc. (18,1 proc.) więcej niż przed rokiem. Sprzedaż like for like wzrosła o 8,5 proc.
Sprzedaż internetowa stanowiła prawie 20 proc. całkowitej sprzedaży Hebe w 2024 roku. Hebe otworzyło 36 sklepów w Polsce (33 nowe sklepy netto), dwa flagowe sklepy na Słowacji i jeden w Czechach.