Przyznawany przez Fundację Języka Polskiego Językowy znak jakości otrzymały umowy Pożyczki gotówkowej, PKO Konta za Zero i Przejrzystej karty kredytowej w PKO BP.

Językowy znak jakości
Językowy znak jakości to sposób, w jaki wyróżnia się instytucje, które w swojej komunikacji z klientami stosują ideę prostego języka i efektywnej komunikacji. Mogą się nim szczycić dokumenty napisane w prosty, jasny i przejrzysty sposób.
Wyróżnienie umów PKO BP
Fundacja Języka Polskiego wyróżniła w ten sposób umowy trzech kluczowych produktów PKO BP dla klientów indywidualnych. Mowa o umowach pożyczki gotówkowej, konta oraz karty kredytowej.
„Umowy konta i karty kredytowej czytają i podpisują miliony naszych klientów. To podstawa, aby były one napisane prostym i zrozumiałym językiem przy zachowaniu wszystkich prawnych aspektów takich umów. od dzisiaj wszystkie dokumenty, które dotyczą PKO Konta za Zero, napisane są zgodnie z zasadami prostego języka. Jak to zrobiliśmy? Przede wszystkim, przyjęliśmy perspektywę odbiorcy – wykorzystaliśmy powszechnie używane słowa, bez zbędnych i trudnych określeń. Zwięźle, rzeczowo i na temat. To najważniejsze cechy, którymi kierowaliśmy się, tworząc treść do obecnych dokumentów konta i karty” – ocenia Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w PKO Banku Polskim.
Wszystkie z nich Fundacja sprawdziła pod kątem trudności tekstu, poprawności językowej, organizacji i wyglądu treści, zasad prostego języka oraz efektywności, relacyjności i przyjazności komunikacji. Bank deklaruje prowadzenie prac nad uproszczeniem kolejnych dokumentów.
Źródło grafiki: PKO BP

Przelewy w majówkę. Informacja Krajowej Izby Rozliczeniowej

BOT Marek z mBanku z nową funkcją. Chodzi o nietypowe transakcje
Czytaj więcej

RRSO – dlaczego rzeczywista roczna stopa oprocentowania jest ważna?

Czy podawanie numeru karty jest bezpieczne?

Jak działa wpłatomat?
