JYSK zaangażował już wszystkich swoich dostawców w działania związane z wyznaczaniem celów klimatycznych zatwierdzonych przez inicjatywę Science Based Targets initiative (SBTi). w tej chwili 94 proc. dostawców JYSK, liczonych według wielkości emisji, zadeklarowało wobec JYSK, iż do końca roku finansowego 2027/28 ustanowi zatwierdzone przez SBTi cele redukcji własnych emisji.
Kategoria „Zakupione towary i usługi” („Purchased goods and services”) stanowi największą część całkowitych emisji gazów cieplarnianych JYSK. W odpowiedzi na to wyzwanie JYSK wyznaczył cel dotyczący zaangażowania dostawców, który został zatwierdzony przez SBTi. Zgodnie z tym celem JYSK zobowiązuje się do zapewnienia, iż 72,5 proc. dostawców w obszarze zakupionych towarów i usług, liczonych według emisji, będzie posiadało naukowo uzasadnione cele klimatyczne do końca roku finansowego 2027/28 (FY28).
Duże postępy
Na koniec FY25 łącznie 94 proc. dostawców JYSK, liczonych według emisji, potwierdziło wobec JYSK, iż do końca FY28 ustanowi zatwierdzone przez SBTi cele redukcyjne. Już teraz 44 proc. dostawców JYSK, liczonych według emisji, przystąpiło do SBTi i jest w trakcie wyznaczania celów lub posiada już cele zatwierdzone przez SBTi.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych postępów. Podobnie jak JYSK, nasi dostawcy są zaangażowani w ograniczanie śladu klimatycznego poprzez realizację celów opartych na wiedzy naukowej. Dla naszych klientów oznacza to, iż przez cały czas mogą znaleźć atrakcyjne oferty w JYSK, mając jednocześnie pewność, iż wspólnie z naszymi dostawcami zwiększamy koncentrację na obliczaniu emisji w całym łańcuchu wartości – mówi Ditte Revsbæk Hansen, Sustainability Director w JYSK.
Globalna współpraca
JYSK na bieżąco monitoruje postępy osiągane przez dostawców. Równocześnie firma wspiera wymianę wiedzy w zakresie celów klimatycznych poprzez warsztaty, indywidualnie dopasowane wsparcie dla dostawców oraz ułatwianie współpracy z zewnętrznymi doradcami, którzy prowadzą dostawców od pierwszych działań aż po złożenie i ostateczne zatwierdzenie ich celów klimatycznych.
Jedynie niewielka liczba dostawców przez cały czas analizuje wymagania SBTi przed formalnym zobowiązaniem się wobec JYSK. W przypadku tych nielicznych partnerów, którzy na tym etapie zdecydowali się nie przystępować do inicjatywy, JYSK analizuje możliwości dalszej współpracy w przyszłości.
Jeżeli wszyscy dostawcy, którzy już złożyli lub planują złożyć cele do SBTi, uzyskają ich zatwierdzenie, JYSK spodziewa się osiągnąć swój cel w zakresie scope 3 do końca FY28.
W kierunku FY32
JYSK zobowiązał się również do redukcji emisji w zakresach scope 1 i scope 2 o 50,4 proc. do końca roku finansowego 2031/32 (FY32). Wyniki JYSK za FY25 pokazują, iż firma zdołała obniżyć łączne emisje w scope 1 i 2 o 1,2 proc. w porównaniu z FY22, mimo jednoczesnego otwarcia ponad 300 nowych sklepów.
Większość emisji w zakresach scope 1 i 2 pochodzi ze sklepów. W FY25 JYSK obniżył emisje przypadające na jeden sklep o 9 proc. w porównaniu z FY22.
– Jako duża, międzynarodowa firma każdego dnia jesteśmy w kontakcie z tysiącami klientów, pracowników i dostawców i chcemy wziąć odpowiedzialność za ograniczanie naszego wpływu na klimat. Wiemy, iż nie jest to łatwe zadanie, jednak obecny kierunek pokazuje wyraźne postępy w oddzielaniu wzrostu biznesowego od emisji generowanych w naszej własnej działalności – dodaje Ditte Revsbæk Hansen.

1 dzień temu








