Projekt dla linii nr 213: mijanki i krótsze podróże
Ogłoszone postępowanie przetargowe dotyczy przygotowania dokumentacji dla zadania „Poprawa przepustowości na linii kolejowej nr 213 Reda–Władysławowo Port–Hel na odcinku Władysławowo–Hel (budowa mijanek) – prace projektowe”.
Głównym celem przedsięwzięcia jest zaprojektowanie rozwiązań, które zwiększą możliwości ruchu pociągów na jednotorowym szlaku. Dzięki temu możliwe będzie uruchomienie większej liczby składów, co poprawi dostępność transportu kolejowego dla mieszkańców północnych Kaszub i Mierzei Helskiej oraz wzmocni skomunikowanie regionu z Trójmiastem i innymi częściami kraju. ulepszenia te skrócą także czas podróży pociągiem z Trójmiasta na Hel.
Zakres planowanych prac projektowych
- budowa nowych mijanek – Hel Bór oraz Chałupy,
- poszerzenie peronu nr 1 i budowa nowego peronu nr 2 na stacji Władysławowo,
- budowa drugiego toru na odcinku Władysławowo–Władysławowo Port,
- a także – we współpracy z samorządem – budowa przejścia podziemnego pod torami na stacji Władysławowo, które połączy budynek dworca kolejowego po stronie wschodniej z nowym dworcem PKS po stronie zachodniej.
Te zmiany mają poprawić zarówno przepustowość linii, jak i komfort podróży oraz bezpieczeństwo pasażerów.
Harmonogram i finansowanie
Dokumentacja projektowa powstanie w latach 2026–2028 i zostanie sfinansowana ze środków własnych PKP PLK. Realizacja prac budowlanych przewidziana jest w kolejnym etapie, po zapewnieniu odpowiednich źródeł finansowania.
Projekt dotyczący linii kolejowej nr 213 Reda–Hel jest elementem szerszej strategii rozwoju transportu kolejowego w regionie. Inwestycja wpisuje się w zapisy podpisanego w 2024 r. listu intencyjnego „Pakt Kolejowy dla Pomorza”, zawartego pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury, Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, PKP oraz PKP PLK.
Przeczytaj także: Największa inwestycja kolejowa w Katowicach. Nowe tory i wiadukty

12 godzin temu








