Girteka, europejski przewoźnik dysponujący flotą liczącą ponad 6000 ciężarówek i 7000 naczep, od wielu lat koncentruje się na rozwoju transportu drogowego. Jednak, odpowiadając na potrzeby zrównoważonego rozwoju, Girteka od ponad siedmiu lat rozwija także usługi intermodalne. Teraz firma stawia kolejny krok w tym kierunku, wzmacniając sieć intermodalnych połączeń kolejowych, co jest kluczowym elementem jej strategii ekologicznej.
Girteka rozwija usługi intermodalne
Intermodalne rozwiązania transportowe odgrywają kluczową rolę w ograniczaniu emisji w branży logistycznej. W porównaniu do tradycyjnego transportu drogowego, przewozy kolejowe mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla choćby o 90%. Girteka, świadoma tych korzyści, znacząco rozwinęła swoje usługi intermodalne. W ubiegłym roku firma zredukowała emisję CO2 o ponad 17 milionów kilogramów dzięki transportowi kolejowemu, realizując dostawy na dystansie przekraczającym 17 milionów kilometrów.
Wciąż pracujemy nad udoskonaleniem naszych intermodalnych usług kolejowych i zaangażowaniem klientów, którzy wcześniej postrzegali ten środek transportu jako niekonwencjonalny lub mniej wiarygodny – mówi Larisa Senkevičienė, Intermodal Business Development Manager w Girtece.
Kluczowym elementem sukcesu Girteki jest rozbudowana sieć połączeń intermodalnych, szczególnie w Europie Zachodniej. Firma stawia na trasy zelektryfikowane, co sprzyja jeszcze większemu zmniejszeniu emisji. Dzięki współpracy z takimi partnerami jak Helrom, CargoBeamer, CFL oraz Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways, Girteka systematycznie zwiększa swoją obecność na europejskim rynku logistycznym.
Ciekawym rozwiązaniem stosowanym przez Girtekę jest łączenie transportu kolejowego z drogowym przy użyciu ciężarówek napędzanych alternatywnym paliwem HVO. Ta inicjatywa, realizowana w ramach programu Alternative Fuel Program, pozwala na znaczne zmniejszenie emisji w łańcuchach dostaw klientów.
Kluczowe połączenia intermodalne w Europie
Obecnie Girteka obsługuje siedem głównych tras intermodalnych, obejmujących najważniejsze europejskie rynki. Terminale intermodalne, takie jak Kaldenkirchen i Düsseldorf w Niemczech, Nassjo/Katrineholm w Szwecji, Poznań w Polsce czy Bettembourg w Luksemburgu, stanowią centralne punkty tej sieci. Ponadto, Girteka oferuje swoje usługi intermodalne także w Austrii, Włoszech oraz Francji, co daje szeroki zasięg na terenie Europy.
Warto dodać, iż przewożone przez Girtekę ładunki obejmują różnorodne kategorie, w tym towary wymagające kontroli temperatury, wysokiej wartości oraz te, które wymagają szczególnego nadzoru. System Real-Time Visibility (RTV), stosowany przez Girtekę, umożliwia śledzenie ładunków w czasie rzeczywistym, co dodatkowo zwiększa przejrzystość i zaufanie klientów.
Jednym z istotnych elementów strategii Girteki jest również edukacja na temat korzyści płynących z transportu intermodalnego. Firma prowadzi kampanię informacyjną, mającą na celu podniesienie świadomości klientów oraz partnerów biznesowych.
Terminale intermodalne w Polsce z nowym podatkiem? W takim stanie jest branża
Znajdziesz nas w Google News