Koleje Mazowieckie ogłaszają przetarg na dostawę nowych pociągów. Tym razem spalinowych

3 tygodni temu

Przewoźnik z Mazowsza (KM) ogłosił postępowanie przetargowe na dostawę 6 fabrycznie nowych spalinowych zespołów trakcyjnych (SZT). Oprócz dwuczłonowych jednostek podstawowy zakres zamówienia obejmuje m.in. pakiet naprawczo-zdarzeniowy oraz usługi serwisowania pojazdów na poziomach utrzymania P1, P2 i P3 (od momentu dostarczenia do 31 grudnia 2031 r.).

Spółka Koleje Mazowieckie uwzględniła także tzw. prawo opcji, które pozwala na:

  • rozszerzenie zamówienia o dodatkowe 4 pociągi wraz z pakietem usług serwisowych (na poziomach utrzymania P1, P2 i P3) oraz wydłużenie okresu ich świadczenia do upływu 18 lat (od 1 stycznia 2031 r.) lub osiągnięcia przez daną jednostkę przebiegu na poziomie 2,592 mln km (w zależności co nastąpi pierwsze)
  • wykonanie dwóch napraw na poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów

W przypadku zamówienia podstawowego zwycięski oferent będzie miał na dostarczenie pociągów 33 miesiące od momentu podpisania kontraktu. Na dostawę pojazdów w ramach prawa opcji przewidziano 36 miesięcy (od zawiadomienia przez zamawiającego o skorzystaniu z niej).

Oferty przesłane w ramach postępowania przetargowego KM przejdą proces oceny z uwzględnieniem następujących kryteriów:

  • cena za dostawę wszystkich SZT (zamówienie podstawowe + opcja) wraz z pakietem naprawczym-pozderzeniowym i szkoleniem osób wskazanych przez zamawiającego (50%)
  • cena sumaryczna za świadczenie usług serwisowych wszystkich SZT (zamówienie podstawowe + opcja) na poziomach utrzymania P1, P2 i P3 (25%)
  • cena sumaryczna za naprawę P4 wszystkich SZT dostarczonych w ramach zamówienia podstawowego i opcji (5%)
  • współczynnik niezawodności SZT (10%)
  • okres udzielonej gwarancji na każdy kompletny dostarczony SZT w ramach zamówienia podstawowego i opcji (10%)

Otwarcie ofert nastąpi 18 listopada br. o godz. 1200.

O pociągach dla Kolei Mazowieckich

Nowe pociągi dla KM mają być wykorzystywane do obsługi połączeń regionalnych m.in. w relacjach Tłuszcz – Ostrołęka – Chorzele, Sochaczew – Kutno – Płock – Sierpc – Nasielsk – Nowy Dwór Mazowiecki, Siedlce – Czeremcha – Siedlce. Muszą pomieścić na pokładzie co najmniej 100 pasażerów na miejscach siedzących oraz 100 na miejscach stojących i poruszać się z prędkością 120 km/h. Przewoźnik oczekuje, iż silniki pojazdów, będą miały możliwość zasilania paliwem typu biodiesel (HVO). Wymagane wyposażenie to m.in. gniazda do ładowania elektroniki, bezprzewodowy internet i klimatyzacja.

Autor: Damian Malesza
Fot. JBCrew

Sprawdź także:

  • Koleje Mazowieckie uzyskały finansowanie od BGK i PKO Banku Polskiego na zakup nowych pociągów
  • Koleje Mazowieckie przewiozły ponad 32,4 mln pasażerów w I półroczu 2024 r.
  • Koleje Mazowieckie: 3 oferty w przetargu na dostawę EAZT-ów
Idź do oryginalnego materiału