Czołowy czeski przewoźnik kolejowy, wzmacnia swoją pozycję na rynku poprzez zakup 4 nowych lokomotyw Vectron MS od Siemensa. Pierwsza z zamówionych jednostek została już przekazana przez producenta. Tym samym ORLEN Unipetrol Doprava eksploatuje już 8 pojazdów tego typu.
Nowe pojazdy trakcyjne, charakteryzujące się mocą 6400 kW i prędkością eksploatacyjną na poziomie 100 km/h, zostaną dostarczone do końca 2025 r. Vectrony będą obsługiwały połączenia międzynarodowe łączące Czechy z Polską, Niemcami, Słowacją, Austrią oraz Węgrami.
Modernizacja taboru jest kluczowym elementem naszej strategii środowiskowej – podkreślał Mariusz Wnuk, prezes zarządu i dyrektor generalny Grupy ORLEN Unipetrol.
Firma postawiła sobie ambitne cele redukcji emisji CO2 o 25% do 2030 r., dążąc do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do 2050 r.
Jaroslav Dvořák, dyrektor zarządzający ORLEN Unipetrol Doprava, zwracał uwagę na zaawansowane wyposażenie techniczne lokomotyw: Pojazdy są wyposażone w system ETCS, łączność GSM-R oraz zdalną diagnostykę, co przekłada się na wysokie standardy bezpieczeństwa i niezawodności przewozów.
Warto zaznaczyć, iż od stycznia 2025 r. wyposażenie w system ETCS będzie obowiązkowe dla wszystkich lokomotyw poruszających się po kluczowych czeskich liniach kolejowych. Jak podkreśla Roman Kokšal, prezes zarządu Siemens Mobility Czech Republic, Vectrony znakomicie sprawdziły się w eksploatacji. Pierwsza jednostka tego typu zasiliła flotę przewoźnika w 2017 r.
O spółce ORLEN Unipetrol Doprava
Poza transportem produktów chemicznych ORLEN Unipetrol Doprava świadczy również usługi spedycyjne, wynajmu wagonów oraz doradztwa. Obsługuje nie tylko spółki z Grupy ORLEN, ale także klientów zewnętrznych, docierając do państw Beneluksu i na Bałkany.
Inwestycja w nowoczesny tabor jest częścią długofalowej strategii rozwoju, która ma umocnić pozycję spółki na środkowoeuropejskim rynku kolejowych przewozów towarowych.
Autor: Damian Malesza
Fot. Orlen Unipetrol Doprava
Sprawdź także:
- Pesa nie zwalnia tempa. Producent z Bydgoszczy będzie współpracował z Orlen Unipetrol
- Spółka Lotos Kolej zmienia nazwę na Orlen Kolej
- Spółka LTG Cargo będzie realizowała przewozy dla Orlen Lietuva
- Orlen pierwszym klientem Pesy na lokomotywę wodorową. W ramach testów wyruszyła z Gdyni w kierunku Helu