Kolejne lokomotywy NEWAG już we flocie Intercity! Może teraz nie będzie opóźnień

1 miesiąc temu

PKP Intercity zakończyło odbiór 20 lokomotyw serii EU160 Griffin, które dostarczono w ramach kontraktu o wartości niemal 525 milionów złotych brutto. Nowoczesne lokomotywy od firmy NEWAG, zaprojektowane z myślą o unowocześnieniu floty PKP Intercity, będą obsługiwały najważniejsze trasy w kraju.

Kolejne lokomotywy NEWAG dostarczone dla Intercity

Przetarg na nowe jednosystemowe lokomotywy elektryczne ogłoszono w sierpniu 2022 roku, a umowę z producentem, firmą NEWAG z Nowego Sącza, PKP Intercity podpisało w marcu 2023 roku. Zgodnie z pierwotnymi planami, dostawa wszystkich 20 pojazdów miała być rozłożona na maksymalnie 30 miesięcy. Jednak dzięki sprawnej realizacji zamówienia, PKP Intercity odebrało pierwszą lokomotywę już w grudniu ubiegłego roku, a całość kontraktu zrealizowano w rekordowo krótkim czasie – 19 miesięcy.

Griffiny, systematycznie wprowadzane do użytku, obsługują teraz pociągi kursujące na ważnych trasach krajowych, takich jak połączenia z Gdyni do Warszawy, Łodzi, Poznania, Wrocławia, Krakowa, Zielonej Góry i Zakopanego. Nowoczesne maszyny pozwalają na skrócenie czasu przejazdów, co przekłada się na większy komfort podróży dla pasażerów.

Nowoczesne lokomotywy serii EU160 Griffin są wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak europejski system sterowania pociągami ETCS w wersji poziomu L1 i L2, który podnosi bezpieczeństwo eksploatacji. Dodatkowo, maszyny te wyposażone są w szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych, takich jak systemy diagnostyki pokładowej, monitoring wizyjny, GPS oraz system alarmowy chroniący przed pożarami.

Mamy już 50 nowoczesnych lokomotyw Girffin. Odebraliśmy ostatnią z najnowszego zamówienia na 20 egzemplarzy. Wcześniej kupiliśmy 30 takich lokomotyw. Rozpędzają się do prędkości 160 km/h. Maszyny, które wycofujemy ze służby dzięki zakupowi, osiągały prędkość 125 km/h… pic.twitter.com/aiBryROzNr

— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) September 30, 2024

Modernizacja parku taborowego PKP Intercity

Nowe lokomotywy NEWAG pozwoliły na modernizację floty Intercity. Nowe Griffiny, zdolne do rozwijania prędkości do 160 km/h, zastępują starsze lokomotywy, które mogły osiągać jedynie 125 km/h, co pozwala na przyspieszenie przewozów na kluczowych trasach krajowych. Jest to kolejny etap unowocześniania taboru przewoźnika – wcześniej, w listopadzie 2020 roku, zakończono odbiór 30 innych lokomotyw tego samego typu. Łącznie PKP Intercity dysponuje teraz 50 nowoczesnymi lokomotywami serii EU160.

Dzięki tej inwestycji, polski przewoźnik staje się bardziej konkurencyjny, oferując szybsze i bezpieczniejsze przewozy pasażerskie na głównych szlakach kolejowych w Polsce. Oprócz w tej chwili realizowanego zamówienia, PKP Intercity planuje dalsze rozszerzenie swojej floty.

Odebraliśmy 9 lokomotyw Griffin EU200! Pierwsza z nich poprowadziła już pociąg IC Słowiniec. Z Nowego Sącza na Olszynkę:) pic.twitter.com/JxBHW7erQ4

— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) September 24, 2024

W ramach innej umowy NEWAG dostarczy przewoźnikowi dodatkowe 63 wielosystemowe lokomotywy, z opcją na zamówienie kolejnych 32, wraz z pełnym pakietem serwisowym. Jest to największy w historii kontrakt tego typu, zarówno dla PKP Intercity, jak i dla producenta, a jego wartość wynosi około 2,3 miliarda złotych brutto.

Będą tańsze bilety kolejowe na Śląsk! Sprawdź co przygotowało Intercity

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału