Koreańska firma UNICO Logistics nawiązała współpracę z rosyjską firmą Ruscon, będącą częścią grupy Delo, pomimo istniejących sankcji na Rosję. Spekulacje dotyczące możliwości wysłania przez Seul broni na Ukrainę dodatkowo podgrzewają atmosferę. kooperacja ta może świadczyć o dążeniu do utrzymania międzynarodowych więzi handlowych, mimo napiętej sytuacji politycznej.
Ruscon rozpoczął współpracę z koreańskim UNICO Logistics
Jak informuje rosyjski serwis logistyczny Sea News, Ruscon, będący częścią grupy Delo, oraz koreańskie UNICO Logistics podpisały umowę o współpracy w zakresie transportu multimodalnego. Dokument podpisali Sergey Beryozkin, szef Ruscon, oraz Hyun Joo Pak, prezes i dyrektor UNICO Logistics. Podpisanie umowy miało miejsce podczas 27. międzynarodowego targu transportu i logistyki TransRussia w Moskwie. Co istotne, Grupa Delo to największy rosyjski prywatny holding logistyczny i spedycyjny, na którym również ciążą sankcje.
Jak wskazano w porozumieniu, obie strony zamierzają współpracować w zakresie oferowania rozwiązań transportowych i logistycznych we wszystkich rodzajach transportu. Planują również współdzielenie sprzętu kontenerowego oraz przedstawicielstw, oraz oferowanie wzajemnych usług agencyjnych.
Czytaj również: Przez sankcje Aeroflot musi rozmontowywać samoloty na części
Sergey Beryozkin, dyrektor zarządzający Ruscon, powiedział, iż kooperacja otwiera nowe możliwości dla klientów firmy:
Ruscon obsługuje rozbudowaną sieć tras, korzystając z majątku grupy Delo i firm partnerskich. kooperacja z UNICO Logistics otwiera nowe możliwości dla naszych klientów. Firma posiada biura na całym świecie i jest jednym z liderów w Azji Południowo-Wschodniej.
Biorąc pod uwagę znaczenie tego regionu i jego potencjał handlowo-gospodarczy, oczekujemy, iż partnerstwo pozwoli stronom rozszerzyć listę tras z Rosji do Azji Południowo-Wschodniej i z powrotem, a także na całym świecie, oraz oferować klientom nowe opcje połączeń transportowych.
Współpraca pomimo sankcji na Rosję
Mimo wprowadzonych sankcji na Rosję Ruscon kontynuuje współpracę z międzynarodowymi partnerami, takimi jak koreańskie UNICO Logistics. Sankcje, mające na celu wywarcie presji na rosyjską politykę, nie zatrzymały rozwoju relacji handlowych między tymi krajami. Współpraca ta może być postrzegana jako świadectwo dążenia do utrzymania międzynarodowych więzi handlowych, mimo napiętej sytuacji politycznej.
Przypomnijmy, iż istniejące sankcje nałożone na Rosję mają wpływ na różne sektory gospodarki, w tym na handel, energetykę oraz przemysł zbrojeniowy. Mimo to Ruscon i UNICO Logistics zdecydowały się nawiązać współpracę, aby kontynuować rozwój i wzajemne korzyści związane z transportem multimodalnym.
Czytaj również: Multilateralne sankcje mogłyby zwiększyć skuteczność środków wymierzonych w Rosję
Jednocześnie warto wspomnieć, iż Seul rozważa wysłanie broni na Ukrainę, co może dodatkowo zaostrzyć sytuację polityczną i handlową między krajami. W obliczu tych wyzwań Ruscon i UNICO Logistics dążą do utrzymania i rozbudowy wspólnych inicjatyw, które pomogą im na rynku globalnym. Niemniej jednak kooperacja jest bardzo kontrowersyjna, ponieważ może wywołać spekulacje, iż Koreańczycy tym samym umożliwią Rosjanom w transporcie produktów, które mogą być objęte sankcjami.
Rosyjska Ruscon i chińska SWIFT rozwijają transport multimodalny do Chin
Co istotne, na tych samych targach Ruscon podpisał umowę z chińską firmą transportową i logistyczną SWIFT. Dokument podpisali wspomniany wcześniej Sergey Beryozkin, oraz Wang Jin You, prezes SWIFT. Umowa przewiduje współpracę w zakresie świadczenia usług transportowych i logistycznych we wszystkich rodzajach transportu oraz wspólnego wykorzystania sprzętu kontenerowego.
Ponadto partnerzy zamierzają świadczyć usługi agencyjne oraz przeprowadzać transport ładunków różnymi rodzajami transportu. W ramach usług multimodalnych będą również zarządzać przedstawicielstwami. Nie ma zatem wątpliwości, iż Kreml dzięki temu zwiększa możliwości transportowe do Chin, co pozwali zminimalizować kryzys wywołany wojną na Ukrainie i kolejnymi pakietami sankcji.
Rosyjski ruch lotniczy spadł o 25%! I niby sankcje nie działają?