Most przez Wisłę w Krakowie znajduje się na linii kolejowej nr 100, łączącej stacje Kraków Mydlniki i Kraków Bieżanów (19,9 km). To ośmioprzęsłowa stalowa przeprawa o długości 302 m położona między stopniem wodnym Dąbie a mostem Kotlarskim. Do użytku oddano ją w 1959 r. Ostatni duży remont przeszła 12 lat temu.
Zakres robót obejmuje konserwację łożysk oraz oczyszczenie i uszczelnienie kratownic. Działania poprawią stan techniczny mostu, zwiększy się bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów. Prace realizowane są przy utrzymanym ruchu składów towarowych.
Zadanie wykonuje Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej. Wszystko ma być wyremontowane do końca 2024 r.
To już kolejny remont na linii nr 100. W ostatnim czasie poprawiono stan techniczny wiaduktów kolejowych nad ulicami Pilotów, Mogilską i Dekerta. Prace utrzymaniowe pochłonęły ponad 15 mln zł.
Przeczytaj także: Przyspieszą podróże z Wrocławia do Czech. Prace na linii kolejowej