Shopper Park Plus, węgierski operator parków handlowych, oficjalnie potwierdza plany przejęcia ośmiu obiektów w Polsce za ok. 195 mln euro. Kristóf Bárány, prezes spółki, zapowiada dalszą ekspansję w regionie CEE.
Według prezesa zarządu firmy, Kristófa Bárány’ego, kolejnym logicznym krokiem w regionalnej strategii wzrostu SPP jest ustanowienie obecności w Polsce — największym i najbardziej dynamicznym rynku w Europie Środkowo-Wschodniej. Stale rosnąca gospodarka kraju, silna siła nabywcza konsumentów i wysoce płynny sektor nieruchomości komercyjnych tworzą idealne środowisko dla zrównoważonych inwestycji i długoterminowego tworzenia wartości.
– Ta ekspansja idealnie wpisuje się w naszą strategię dywersyfikacji portfela i umacniania pozycji w całym regionie – mówi Kristóf Bárány, prezes zarządu Shopper Park Plus. – Naszym celem jest nie tylko rozszerzenie działalności, ale także zdobycie pozycji lidera wśród właścicieli parków handlowych w regionie, wyznaczając nowe standardy w zakresie innowacji, jakości i zrównoważonego rozwoju. Ta transakcja w Polsce znacząco przybliża nas do realizacji tych założeń. Już teraz jesteśmy znaczącym inwestorem w Polsce – poprzez inne podmioty zarządzane przez Adventum, poza sektorem parków handlowych, zainwestowaliśmy w 8 dużych obiektów biurowych, handlowych i magazynowych o łącznej powierzchni około 400 000 m2 w ciągu ostatnich kilku lat. Wierzymy w potencjał rozwoju polskiego rynku i uważamy, iż segment parków handlowych oferuje szczególnie atrakcyjne możliwości wejścia, czego dowodem jest właśnie ta transakcja – dodaje Kristóf Bárány.
Strategiczna decyzja o wejściu do Polski
Planowana akwizycja ośmiu parków handlowych zwiększy portfolio SPP o 210 000 metrów kwadratowych powierzchni handlowej w średnich polskich miastach o łącznej populacji około 174 000 mieszkańców. Główny najemca spożywczy podpisze nową 15-letnią umowę najmu typu triple-net, z możliwością trzech dodatkowych przedłużeń po pięć lat. Istotne jest, iż obecne czynsze są znacząco poniżej poziomu rynkowego, co daje przestrzeń do optymalizacji przychodów w kolejnych latach.
Zrównoważony rozwój jako element strategii w Polsce
Interesującym aspektem działalności SPP jest konsekwentna realizacja celów ESG – w tej chwili już 32 proc. portfolio posiada certyfikaty BREEAM na poziomie „Very Good”, a spółka osiągnęła cel 30-procentowej redukcji zużycia energii w swoich obiektach. W parkach na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji, SPP instaluje panele fotowoltaiczne w formule carportów, które oprócz generowania energii zapewniają cień dla pojazdów. Podobne standardy zrównoważonego rozwoju spółka zapowiedziała dla przejmowanych polskich parków handlowych.
Rekordowy wzrost przed ekspansją
Spółka wchodzi nad Wisłę z imponującymi wynikami – wzrost dochodu operacyjnego netto o 45 proc. rok do roku w Q3 2025, wskaźnik zajętości na poziomie 95 proc. i wartość portfolio sięgająca rekordowych 425 mln euro.
Shopper Park Plus odnotował w trzecim kwartale 2025 roku wzrost dochodu operacyjnego netto (NOI) o 45 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, potwierdzając skuteczność strategii operacyjnej spółki. Ten imponujący wynik jest efektem zarówno udanej akwizycji słowackich nieruchomości w pierwszym kwartale, jak i organicznego wzrostu wartości istniejącego portfolio. Co istotne, wzrost wartości był obserwowany konsekwentnie przez kolejne kwartały 2025 roku, potwierdzając trwały charakter pozytywnych trendów na rynku nieruchomości komercyjnych w regionie CEE.

1 dzień temu



![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)




