Kuehne+Nagel nawiązał współpracę z SATS oraz jego spółką-córką Worldwide Flight Services w celu zwiększenia efektywności magazynów obsługujących ładunki na lotniskach. Celem współpracy jest wspólne opracowanie lepszych praktyk biznesowych, które przyspieszą przepływ towarów przy niższych kosztach, aby bardziej wyróżnić swoją ofertę usługową na tle konkurencji.
Kuehne+Nagel i SATS usprawnią ładunki na lotniskach
Szwajcarski gigant logistyczny poinformował, iż kooperacja z SATS z Singapuru, która nabyła w kwietniu Worldwide Flight Services za 1,3 miliarda dolarów, ma na celu wdrożenie wspólnie zdobytej wiedzy w magazynach obsługujących ładunki na lotniskach na całym świecie.
Zespoły zarządzające Kuehne+Nagel i SATS utworzyły w grudniu pilotażowe projekty mające na celu poprawę łączności elektronicznej i prędkości przetwarzania towarów w przypadku przesyłek e-commerce o charakterze czasowym oraz towarów przewożonych w ramach przesyłek w regionie Azji i Pacyfiku – poinformował Jack Liu, wiceprezes ds. logistyki lotniczej dla regionu Azji i Pacyfiku, w wiadomości e-mail.
Jak informuje portal FreightWaves, przedstawiciele twierdzą, iż każdy element współpracy przyniesie obiecujące rezultaty pod względem oszczędności czasu, skalowalności oraz zmniejszenia liczby sytuacji, kiedy ładunek jest fizycznie przekształcany podczas procesu obsługi naziemnej.
Wzmocnienie operacji SATS oraz automatyzacja przepływu danych umożliwi K+N rozszerzenie swojej sieci czarterów lotniczych w południowo-wschodniej Azji i zapewni lepszą widoczność przesyłek od chwili załadowania na rampę do momentu dostarczenia do magazynu. W ramach nowego partnerstwa, K+N i SATS będą przez cały czas badać możliwości dalszej współpracy z kluczowymi klientami w celu zoptymalizowania obsługi towarów, które wymagają instalacji do kontrolowania temperatury – powiedział Liu.
Kuehne+Nagel nieustannie się rozwija
Rzecznik poinformował też, iż linie lotnicze skorzystają również z udoskonalonych metod SATS dotyczących kompletowania mniejszych przesyłek na palety, ich sortowania, kompletowania, etykietowania oraz kontroli bezpieczeństwa.
Dzięki wykorzystaniu naszych połączonych kompetencji i globalnej działalności usprawniamy naszą ofertę usługową i przez cały czas tworzymy wartość dla klientów na całym świecie – powiedział Yngve Ruud, który kieruje logistyką lotniczą w firmie K+N.
Jak informuje portal FreightWaves, K+N posiada małą prywatną linię czarterową, w tym dwa nowe jumbo-jety Boeing 747-8, które są obsługiwane w jego imieniu przez Atlas Air. Jeden z samolotów działa pod marką Apex. K+N nabył Apex Logistics z siedzibą w Hongkongu w 2021 roku. SATS jest głównym dostawcą usług obsługi naziemnej i kateringu na pokładzie na lotnisku Changi w Singapurze. Jego nabycie WFS zaskoczyło wielu, ponieważ WFS było większą firmą. Wtedy około 85% przychodów SATS pochodziło z Singapuru, podczas gdy WFS miało rozległą sieć działalności na lotniskach w Europie, Stanach Zjednoczonych i innych częściach świata.
Powstanie hub FedEx w Turcji. Firma planuje ekspansję na lotnisku