Do trzech punktów Salad Story prowadzonych przez Lagardère Travel Retail w Polsce na lotniskach właśnie dołączył kolejny – tym razem w Poznaniu. W ciągu kolejnych pięciu lat podobnych otwarć będzie jeszcze sześć. Spółki zawarły umowę, z której wynika, iż do 2029 r. w polskich portach lotniczych będzie działać w sumie dziesięć punktów Salad Story w ramach masterkoncesji. Powstały też plany dotyczące wspólnego rozwoju sieci na dworcach kolejowych.
Obecnie Lagardère Travel Retail w Polsce prowadzi już cztery punkty Salad Story na lotniskach. Zarządza dwoma lokalami w Warszawie i jednym w Gdańsku, a teraz także nowo otwartym lokalem w Poznaniu. W wyniku zawartej niedawno umowy masterkoncesji, do 2029 r. lider travel retail w Polsce wprowadzi markę Salad Story do niemal wszystkich krajowych portów lotniczych.
– Salad Story jest naszą marką partnerską od 2022 roku, kiedy otworzyliśmy pierwszy „wspólny” lokal na lotnisku Chopina w Warszawie. Te kilka lat tylko ugruntowało w nas przekonanie, iż chcemy rozwijać tę współpracę. Marka cieszy się dużą popularnością wśród pasażerów portów, jako format świetnie się sprawdza w tym segmencie. W 2024 r. przekroczyliśmy założenia budżetowe dla wszystkich trzech lotniskowych lokalizacji aż o 15 proc. Jestem przekonany, iż w innych portach Salad Story będzie generować równie dobre wyniki, podobnie jak na dworcach, gdzie także mamy do czynienia z klientem w drodze – zaznacza Maciej Gajkowski, Head of Foodservice w Lagardère Travel Retail w Polsce.
W planach dworce kolejowe
Spółki rozmawiają też o wspólnym rozwoju sieci na dworcach kolejowych. Zakładają sukcesywne wzmacnianie obecności marki Salad Story w tym segmencie. Pierwszym krokiem w tym kierunku będzie przejęcie przez Lagardère Travel Retail w Polsce zarządzania istniejącym lokalem Salad Story na Dworcu Centralnym w Warszawie na początku 2025 r.
– kooperacja z Lagardère Travel Retail w Polsce, która od wielu lat specjalizuje się między innymi prowadzeniu punktów na lotniskach, to nowo rozwijany (od dwóch lat) obszar naszej działalności, w zakresie miejsc obsługi podróżnych. Od pierwszego otwarcia jesteśmy bardzo zadowoleni z tej gałęzi biznesu. Marka Salad Story okazała się być w tych miejscach bardzo potrzebna, a nasz partner wnosi do naszej współpracy ogromne doświadczenie w operowaniu w tych lokalizacjach – komentuje Anna Krajewska, prezeska zarządu i założycielka Salad Story.
Warto nadmienić, iż punkty Salad Story prowadzone przez Lagardère Travel Retail w Polsce na lotniskach różnią się od tych w mieście. Obok klasyki obejmującej sałatki, bowle, wrapy, soki i produkty sezonowe, w kilku lokalizacjach jest testowana oferta śniadań i kanapek. Menu obejmuje też napoje gorące z ekspresu ciśnieniowego. Na dworcach Lagardère Travel Retail w Polsce chce wprowadzić podobną ofertę.