Międzynarodowy przewoźnik rozważa uruchomienie połączeń do Gdańska, Łodzi, Częstochowy, Poznania i Wrocławia. Od marca 2026 roku pociągi Leo Express pojadą z Warszawy przez Kraków do Pragi. Firma wprowadza gwarancję zwrotu 100% ceny biletu przy awarii klimatyzacji.
Leo Express sprzedał 70 tysięcy biletów na krajowych trasach w Polsce, co przekroczyło pierwotne założenia spółki. Wysokie obłożenie pociągów skłania przewoźnika do stopniowego zwiększania pojemności oraz planowania ekspansji na kolejne miasta w ramach otwartego dostępu.
Rozbudowa siatki połączeń Leo Express
Od 14 grudnia 2025 roku Leo Express wprowadzi dodatkowe dzienne połączenie Kraków – Praga. Kluczowa zmiana nastąpi 1 marca 2026 roku, gdy przewoźnik uruchomi trasę Warszawa – Kraków – Praga, wydłużając dotychczasowe połączenie o stolicę Polski. Na tej linii będą kursować dwa dodatkowe pociągi dziennie.
Na nowych trasach pojadą niskopodłogowe składy Stadler Flirt wyposażone w 5G Wi-Fi. Przewoźnik oferuje cztery klasy podróży: Economy ze skórzanymi fotelami, Economy Plus i Business z większą przestrzenią na nogi oraz darmowym cateringiem, a także klasę Premium z sześcioma regulowanymi fotelami i indywidualną obsługą. W najwyższej klasie w cenę biletu wliczone są przekąski i napoje.
Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express, zapowiada rozważanie ekspansji na trasy do Gdańska, Łodzi, Częstochowy, Poznania i Wrocławia. Spółka przygotowuje również połączenia do innych destynacji w Europie Środkowej, których szczegóły mają zostać ogłoszone w późniejszym terminie.
Gwarancje jakości i nowe standardy obsługi
Leo Express wprowadza całoroczną gwarancję sprawnej klimatyzacji i ogrzewania. W przypadku awarii pasażerowie otrzymają zwrot 100% wartości biletu w formie kredytów. „Reagujemy na częste awarie i problemy z jakością usług u innych przewoźników, które zniechęcają do wyboru kolei” – wyjaśnia Köhler.
Przewoźnik gwarantuje również dostępność świeżych przekąsek oraz szerokiego wyboru napojów na każdej trasie. W nowym menu pokładowym na polskich trasach pojawi się żurek w cenie 5 złotych. Catering jest serwowany bezpośrednio do miejsca pasażera, dostępne są także dania bezglutenowe i wegańskie.
Strategia rozwoju na polskim rynku
Leo Express nie ogranicza się do konkurowania z innymi przewoźnikami kolejowymi. „Chcemy zachęcać do podróży koleją także tych, którzy dotąd wybierali autobusy dalekobieżne, samoloty czy samochody” – podkreśla Köhler. Firma wskazuje na problemy z niezawodnością i jakością usług w polskiej kolei jako obszar, który zamierza zmienić swoją ofertą.
Obecne wyniki sprzedaży i wysokie obłożenie pociągów potwierdzają zainteresowanie podróżnych usługami Leo Express. Przewoźnik nie wyklucza dalszego rozwoju zarówno na trasach komercyjnych w ramach otwartego dostępu, jak i w połączeniach realizowanych w ramach publicznej służby przewozowej.
Fot. Leo Express – zdjęcie poglądowe
Zobacz również: