Międzynarodowy przewoźnik rozważa uruchomienie połączeń do Gdańska, Łodzi, Częstochowy, Poznania oraz Wrocławia. Od marca 2026 r. pociągi Leo Express pojadą z Warszawy przez Kraków do Pragi. Firma wprowadza gwarancję zwrotu 100% ceny biletu przy awarii klimatyzacji.
Leo Express sprzedał 70 tys. biletów na krajowych trasach w Polsce, co przekroczyło pierwotne założenia spółki. Wysokie obłożenie pociągów skłania przewoźnika do stopniowego zwiększania pojemności oraz planowania ekspansji na kolejne kierunki.
Rozbudowa siatki połączeń Leo Express
Od 14 grudnia 2025 r. Leo Express wprowadzi dodatkowe połączenie Kraków – Praga. Kluczowa zmiana nastąpi 1 marca 2026 r., kiedy to przewoźnik obsłuży trasę Warszawa – Kraków – Praga, wydłużając dotychczasowe połączenie o stolicę Polski. Na tej linii będą kursować 2 dodatkowe pociągi dziennie.
Na nowych trasach pojadą niskopodłogowe składy Stadler Flirt wyposażone w 5G Wi-Fi. Przewoźnik oferuje 4 klasy podróży: Economy ze skórzanymi fotelami, Economy Plus i Business z większą przestrzenią na nogi oraz darmowym cateringiem, a także klasę Premium z sześcioma regulowanymi fotelami i indywidualną obsługą. W najwyższym standardzie w cenę biletu wliczone są przekąski oraz napoje.
Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express, zapowiada rozważanie ekspansji na trasy do Gdańska, Łodzi, Częstochowy, Poznania i Wrocławia. Spółka przygotowuje również połączenia do innych destynacji w Europie Środkowej, których szczegóły mają zostać ogłoszone w późniejszym terminie.
Gwarancje jakości i nowe standardy obsługi
Leo Express wprowadza całoroczną gwarancję sprawnej klimatyzacji i ogrzewania. W przypadku awarii pasażerowie otrzymają zwrot 100% wartości biletu w formie kredytów.
Reagujemy na częste awarie i problemy z jakością usług u innych przewoźników, które zniechęcają do wyboru kolei – wyjaśnia Peter Köhler.
Przewoźnik gwarantuje również dostępność świeżych przekąsek oraz szerokiego wyboru napojów. W nowym menu pokładowym na polskich trasach pojawi się żurek w cenie 5 zł. Catering jest serwowany bezpośrednio do miejsca pasażera, dostępne są także dania bezglutenowe i wegańskie.
Strategia rozwoju na polskim rynku
Leo Express nie ogranicza się do konkurowania z innymi przewoźnikami kolejowymi
Chcemy zachęcać do podróży koleją także tych, którzy dotąd wybierali autobusy dalekobieżne, samoloty czy samochody – podkreśla lider Leo Express.
Firma wskazuje na problemy z niezawodnością i jakością usług w polskiej kolei jako obszar, który zamierza zmienić swoją ofertą.
Obecne wyniki sprzedaży i wysokie obłożenie pociągów potwierdzają zainteresowanie podróżnych usługami Leo Express. Przewoźnik nie wyklucza dalszego rozwoju zarówno na trasach komercyjnych w ramach otwartego dostępu, jak i w połączeniach realizowanych w ramach publicznej służby przewozowej.
Fot. Leo Express – zdjęcie poglądowe
Zobacz również: