Firma Leroy Merlin Polska uruchomiła strefy Outlet we wszystkich swoich sklepach. Dzięki temu już prawie milion produktów – w tym powystawowych, niekompletnych lub z drobnymi uszkodzeniami – znalazło nowych właścicieli zamiast trafić do utylizacji.
To konkretna realizacja strategii ekonomii cyrkularnej i istotny krok w kierunku ograniczania strat i emisji CO2 w całym łańcuchu wartości.
Dobry przykład połączenia ekonomii i ekologii
Strefy Outlet w Leroy Merlin Polska to przestrzeń, w której klienci mogą kupić pełnowartościowe produkty w obniżonej cenie – od mebli i narzędzi, po elementy wykończeniowe. Znajdują się tam towary poekspozycyjne, z końcówek serii czy z drobnymi defektami. Zanim trafią ponownie do sprzedaży, wszystkie przechodzą potrójną kontrolę jakości przeprowadzoną przez dział handlowy, logistykę i ochronę sklepu.
„Lepiej sprzedać niż wyrzucić” – to hasło, które przyświeca całemu projektowi. Każdy sprzedany produkt to oszczędność surowców, zmniejszenie kosztów utylizacji i mniejszy ślad węglowy.
– Strefy outletowe to jeden z najlepszych przykładów, jak można połączyć ekonomię z ekologią. Z jednej strony pomagamy klientom kupować taniej i świadomiej, z drugiej – realnie ograniczamy ilość odpadów i emisje CO2 w cyklu życia produktów. Każdy z prawie miliona przedmiotów, który zamiast trafić do recyklingu, do spalarni czy na składowisko, znalazł nowy dom, to konkretna oszczędność dla środowiska i gospodarki – podkreśla Jacek Hutyra, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju/ ESG w Leroy Merlin Polska.
Leroy Merlin Polska liderem grupy ADEO w obszarze Second Life
Leroy Merlin Polska odpowiada dziś za niemal połowę całkowitej wartości sprzedaży tzw „drugiego obiegu” (Second Life) w całej międzynarodowej grupie ADEO, do której należy. Po pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku, polska sieć była liderem pod względem tempa wdrażania i skali sprzedaży produktów z drugiego obiegu.
Outlety idealnie wpisują się w strategię programu „Robi Klimat” oraz długoterminowe ambicje ESG Leroy Merlin Polska do 2026 roku. Obejmują one m.in. redukcję emisji gazów cieplarnianych w całości łańcucha wartości (zakresy 1, 2 i 3) oraz rozwój rozwiązań z obszaru gospodarki o obiegu zamkniętym.

                                                    7 godzin temu
                    

![[ANALIZA] CBRE: rynek inwestycji w nieruchomości komercyjne czeka na ożywienie](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)
![Greenwashing? Nie dla Gen Z. Młodzi konsumenci stawiają na transparentność [BADANIE]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/11/nepi-rockastle-dobre-rzeczy.jpg)



