Lipiec zapisał się złotymi zgłoskami w historii gdańskiego terminala kontenerowego. Rekord odnotowano w Baltic Hub zarówno w przeładunkach kolejowych, jak i w obsłudze ciężarówek oraz kontenerów. To jasny sygnał, iż nowoczesna polska infrastruktura i doskonała organizacja pracy przyciągają coraz więcej klientów.
Rekord Baltic Hub
Na bocznicy kolejowej gdańskiego terminala przeładowano w lipcu aż 66 895 TEU. To absolutny rekord w dziejach Baltic Hub – o 3,5 tys. TEU więcej niż poprzedni najlepszy wynik, ustanowiony w październiku. Za tym sukcesem stoi harmonijna praca całego zaplecza kolejowego:
- 4 suwnice RMG,
- 7 torów o długości 750 metrów,
- nowoczesny system OCR, który zwiększa tempo i bezpieczeństwo operacji.
Lipiec przyniósł również imponujące osiągnięcia w skali całej działalności Baltic Hub. Terminal obsłużył 244 752 TEU, co odpowiada 141 113 kontenerom. To jednak dopiero początek listy rekordów:
- 93 909 kontenerów odprawionych w jednym miesiącu (poprzedni rekord – 85 003 w czerwcu 2025),
- 66 825 ciężarówek obsłużonych w lipcu (poprzedni rekord – 61 886 w czerwcu 2025).
Tak spektakularne wyniki nie byłyby możliwe bez współpracy całego łańcucha logistycznego. Władze Baltic Hub podkreślają, iż ogromne znaczenie ma zaangażowanie partnerów – zarówno przewoźników kolejowych i drogowych, jak i operatorów.
Szczególne podziękowania kierujemy do całego zespołu Baltic Hub – to Wasze zaangażowanie tworzy ten sukces – czytamy na profilu Baltic Hub w social mediach.
Baltic Hub – lider w regionie
Lipcowy rekord Baltic Hub tylko umacnia pozycję polskiego terminala jako kluczowego węzła logistycznego Europy Środkowo-Wschodniej. Inwestycje w infrastrukturę, technologie oraz rozbudowę połączeń kolejowych sprawiają, iż gdański terminal może obsługiwać coraz większe wolumeny, nie tracąc na jakości i terminowości usług.
Dzięki niedawnej inauguracji terminala T3, Baltic Hub zyskał gigantyczny impuls do wzrostu możliwości operacyjnych. Nowy terminal o powierzchni 36 ha podniesie roczną przepustowość terminala z 3 do 4,5 miliona TEU. Realizacja tej inwestycji – obejmująca budowę układu nabrzeża o długości 717 m i głębokości 17,5 m, wraz z 20 zautomatyzowanymi suwnicami RMG i 7 półautomatycznymi suwnicami STS – otwiera Baltic Hub na obsługę największych kontenerowców.
Infrastruktura Baltic Hub to nie tylko siła przeładunkowa, ale też nowoczesna intermodalna sieć, łącząca transport morski, kolejowy i drogowy. Dzięki doskonałym połączeniom z krajami Europy Środkowo‑Wschodniej – w tym z Czechami, Słowacją, Ukrainą, Węgrami i Niemcami – terminal staje się naturalnym wyborem dla towarów kierowanych do głębi kontynentu. Baltic Hub jawi się jako alternatywa dla tradycyjnych portów w Niemczech, Holandii i Belgii, wzmacniając polski potencjał logistyczny.
Miał płynąć z Gdańska do Niemiec. Ukraiński kapitan kontenerowca napruty jak szpadel