Żabka Jush przetestowała w lipcu opcję dostawy dronem. Zamówienie zostało dostarczone na nadwiślańską plażę w Warszawie. Akcja była wynikiem współpracy Lite e-Commerce, startupu odpowiedzialnego za Żabkę Jush, z Faradą.
– Przeprowadzona przez nas w akcja była pilotem rozwiązania, który miał za zadanie sprawdzić możliwość takiej dostawy na terenie Warszawy. Jako marka jesteśmy otwarci na innowacyjne rozwiązania, które mogą być atrakcyjne dla naszych klientów i bacznie przyglądamy się wszelkim nowym technologiom – komentują dla redkacji OmnichannelNews.pl przedstawiciele Lite e-Commerce – spółki w Grupie Żabka, która jest odpowiedzialna za tworzenie rozwiązań e-commerce. Spółka skupia się na tworzeniu technologii, budowie produktów oraz zarządzaniu operacjami e-Commerce w ramach Grupy.
Potencjał dronów
– Nasze premierowe zamówienie z użyciem drona było dla nas sprawdzeniem procesów logistycznych, które są niezwykle ważne w tego typu dostawach. Była to dla nas bardzo duża lekcja, z której teraz chcemy wyciągnąć odpowiednie wnioski. Na chwilę obecną analizujemy przebieg dostawy, w tym wszystkie wyzwania, które pojawiły się w trakcie realizacji – zarówno przed oraz po, jak i w trakcie samego lotu. Jesteśmy zadowoleni z samego przebiegu testu i widzimy duży potencjał takich dostaw. To jednak kurierzy na rowerach i skuterach elektrycznych przez cały czas będą dostarczać zamówienia z naszych magazynów – dodaję przedstawiciele Lite e-Commerce.