LK nr 8 – PORR i Trakcja System najtańsi w przetargu na modernizację odcinka Tunel – Kraków

1 tydzień temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) otworzyły oferty w przetargu na modernizację linii kolejowej nr 8 pomiędzy Tunelem a Krakowem (opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych). Najkorzystniejszą cenowo propozycję (129,3 mln zł brutto) złożyło konsorcjum firm PORR i Trakcja System. Inwestycja ma zostać zrealizowana z wykorzystaniem środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Zakres przedsięwzięcia obejmie szereg prac modernizacyjnych na ponad 50-kilometrowym odcinku jednej z najważniejszych tras kolejowych w Polsce.

W postępowaniu przetargowym krajowego zarządcy infrastruktury kolejowej wpłynęło 6 ofert.

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena brutto [zł]
1.Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa (PNUIK)Całkowita wartość oferty:
181 312 565,58
– zakres podstawowy:
171 508 611,43
– zakres opcji:
9 803 954,15
2.Konsorcjum firm:
– Torkol (lider)
– ART In Energy (partner)
Całkowita wartość oferty:
179 246 825,55
– zakres podstawowy:
174 374 911,28
– zakres opcji:
4 871 914,27
3.Swietelsky Rail PolskaCałkowita wartość oferty:
142 307 889,17
– zakres podstawowy:
138 145 415,75
– zakres opcji:
4 162 473,42
4.Konsorcjum firm:
– Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM (lider)
– SBM sp. z o.o., sp. k (partner)
– SBM sp. z o.o. (partner)
Całkowita wartość oferty:
176 768 537,99
– zakres podstawowy:
171 445 314,09
– zakres opcji:
5 323 223,90
5.Konsorcjum firm:
– PORR (lider)
– Trakcja System (partner)
Całkowita wartość oferty:
129 348 030,00
– zakres podstawowy:
125 872 050,00
– zakres opcji:
3 475 980,00
6.Konsorcjum firm:
– Colas Rail Polska (lider)
– KUCA Serwis Kolejowy (partner)
Całkowita wartość oferty:
151 369 814,70
– zakres podstawowy:
146 787 978,60
– zakres opcji:
4 581 836,10

Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację inwestycji 145,14 mln zł brutto, z czego 139,6 mln zł na zakres podstawowy i 5,53 mln zł na opcjonalną budowę przystanku osobowego w Zastowie. Tym samym w budżecie zmieściły się tylko dwie oferty – złożone przez konsorcjum firm PORR i Trakcja System (129,3 mln zł brutto) oraz spółkę Swietelsky Rail Polska (142,3 mln zł brutto).

W przetargu PKP PLK zastosowały jedno kryterium oceny ofert – całkowitą cenę brutto (100%). Wszystkie prace mają zostać wykonane w ciągu 15 miesięcy od momentu zawarcia umowy, jednak nie później niż do 30 września 2026 r.

Szczegółowy zakres modernizacji

Modernizacja obejmie m.in. odcinkowe mechaniczne podbicie torów z uzupełnieniem podsypki, wymianę szyn na wybranych odcinkach, wzmocnienie podtorza oraz przebudowę dwóch przejazdów kolejowych. Dodatkowo zaplanowano wymianę rozjazdów (Miechów, Słomniki i Zastów), a także przebudowę oświetlenia oraz sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji powstanie lub zostanie zmodernizowanych 5 peronów – na stacjach Miechów, Smroków, Kraków Batowice oraz 2 na stacji Kraków Główny.

Autor: Damian Malesza

Sprawdź również:

Modernizacji linii kolejowej nr 8 Skarżysko-Kamienna – Tumlin – PKP PLK wybierają PNUIK
Warszawa Wawer – Otwock: PKP PLK otworzyły oferty na modernizację
Idź do oryginalnego materiału