Firma LPP wprowadziła do sklepów internetowych Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay możliwość rozłożenia płatności na 5 nieoprocentowanych rat. Gdański producent odzieży jest pierwszą polską firmą z branży fashion, która udostępniła w ofercie swoich marek nowy produkt ratalny PayU.
Wraz z rozwojem kompetencji cyfrowych e-konsumentów wzrastają również ich oczekiwania w obszarze dostępu do preferowanych metod płatności w sklepach internetowych. Dane pokazują, iż klienci w e-commerce coraz częściej decydują się na odłożenie zapłaty w czasie. Korzystanie z różnych sposobów odroczenia płatności deklaruje już ponad 1/3 osób kupujących online w Polsce, 23 proc. wypróbowało płatność odroczoną “Buy Now, Pay Later” (BNPL), a 15 proc. ma już doświadczenie z zakupami internetowymi na raty.
W odpowiedzi na potrzeby rynku i rosnące zainteresowanie konsumentów rozwiązaniami umożliwiającymi odroczenie płatności lub rozłożenie jej w czasie, PayU wprowadza na rynek produkt ratalny łączący w sobie cechy BNPL oraz rat online. Usługa “5×0 proc.” odpowiada na preferencje klientów branży fashion i od dzisiaj mogą oni dokonać zakupu o wartości min. 100 zł, a cała kwota zostanie automatycznie rozłożona na 5 nieoprocentowanych rat (RRSO: 0 proc.).
– „5×0 proc.” to nowe podejście do produktu ratalnego, które jest wynikiem naszych obserwacji i analiz, zarówno zachowań e-konsumentów, jak i potrzeb e-sklepów. Tworząc ten produkt wykorzystaliśmy także nasze przewagi konkurencyjne, czyli silną markę PayU, rozpoznawalność naszej oferty ratalnej dostępnej w polskim e-commerce już od ponad 10 lat oraz bardzo wysoki wskaźnik powracających klientów, którzy skorzystali już wcześniej z rat PayU. W nowej formule możemy zaoferować płatność na raty, tak bardzo poszukiwaną przez kupujących, w wielu nowych branżach, w których nie była ona do tej pory szeroko dostępna – mówi Tomasz Żołnierz Head of Credit Business Development EMEA, PayU.
Pierwszym partnerem strategicznym PayU, który wprowadził płatność ”5×0 proc.” do swojej oferty, jest polska Grupa LPP, właściciel 5 rozpoznawalnych marek odzieżowych, dostępnych na blisko 40 rynkach. Ważnym elementem realizowanej przez spółkę strategii sprzedaży omnichannelowej jest wzmacnianie kanału e-commerce i wprowadzanie kolejnych ułatwień dla klientów w oparciu o analizy trendów konsumenckich.
Jeszcze więcej wygody
– Uważnie przyglądamy się naszym klientom i szukamy rozwiązań, które sprawią, iż zakupy internetowe będą dla nich jeszcze bardziej intuicyjne i wygodne. Widzimy, iż klienci chętnie korzystają z możliwości odroczenia płatności, a trendy pokazują, iż systemy ratalne przy jednoczesnym braku dodatkowych opłat stają się pewnym must-have dla graczy e-commerce. Dotychczas jednak nie było produktu, który odpowiadałby na potrzeby takich branż jak nasza, a kwota minimalna oferty była nieadekwatna do statystycznej wartości koszyka zakupowego. Z naszej perspektywy wprowadzenie płatności ratalnej na zaproponowanych przez PayU warunkach jest zgodne z preferencjami naszych klientów, a dodatkowo wpłynie na bardziej przemyślane zakupy – komentuje Mikołaj Wezdecki, dyrektor ds. digitalizacji LPP.
Płatność “5×0 proc.” jest łatwo dostępna i daje szansę na dokonanie większych, ale jednocześnie bardziej świadomych oraz przemyślanych zakupów. Od lipca br. mogą z niej skorzystać klienci polskich sklepów internetowych marek Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay.