Lufthansa jednak przejmie ITA Airways! UE daje zielone światło

3 tygodni temu

Lufthansa przejmie włoskiego przewoźnika ITA Airways. Niemiecki przewoźnik otrzymał właśnie ostateczne zielone światło od Komisji Europejskiej, która zatwierdziła pakiet środków zaradczych, które mają ograniczyć wpływ transakcji na konkurencję. Po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej oraz spełnieniu kluczowych wymagań konkurencyjnych, niemiecki gigant może rozpocząć proces przejęcia.

Lufthansa przejmie ITA Airways

Na początkowym etapie Lufthansa przejmie 41% udziałów w ITA Airways, które odkupi od włoskiego państwa. Ten krok jest pierwszym etapem większego planu, w którym Lufthansa zamierza stopniowo przejąć pełną kontrolę nad włoską linią. Dla ITA Airways oznacza to nie tylko nowe źródła finansowania, ale także możliwość integracji z silnym partnerem, który może wesprzeć jej rozwój i globalne ambicje.

Zielone światło dla tej transakcji zostało poprzedzone wielomiesięcznymi negocjacjami oraz spełnieniem wymagań postawionych przez Komisję Europejską. Kluczowym wymogiem Komisji Europejskiej było zapewnienie równowagi konkurencyjnej. Aby uniknąć monopolu na rynku lotniczym, Lufthansa zobowiązała się do odstąpienia części slotów na dwóch głównych włoskich lotniskachMediolan-Linate i Rzym-Fiumicino – konkurencyjnym liniom lotniczym.

“Alitalia begins final liquidation, laying off 2,059 employees,” as ITA Airways’ merger talks with Lufthansa hit a wall. Lufthansa cites ITA’s “poor Q4 performance” for the stalled deal over the 41% stake price adjustment. pic.twitter.com/t2FWZlLSPn

— Los Angeles Magazine (@LAmag) November 11, 2024

Kolejne linie lotnicze zwiększą swoją obecność we Włoszech

Na krótkodystansowych trasach lukę wypełni brytyjski EasyJet, który od wiosny 2025 roku planuje zwiększyć swoją obecność we Włoszech. Linia zapowiedziała stacjonowanie pięciu samolotów w Mediolanie-Linate oraz trzech w Rzymie-Fiumicino. Dzięki temu pasażerowie zyskają szerszy wybór połączeń, co ma zapobiec zdominowaniu rynku przez jednego przewoźnika.

Na dłuższych trasach, zwłaszcza między Włochami a Ameryką Północną, do gry wejdą IAG (właściciel m.in. British Airways) oraz Air France-KLM. Linie te wykorzystają dodatkowe sloty w Rzymie, oferując loty z przesiadką w swoich europejskich hubach. Destynacje takie jak Waszyngton, Chicago, San Francisco czy Toronto staną się bardziej dostępne dzięki lepiej skoordynowanym połączeniom.

Korzyści dla obu stron

Kiedy już Lufthansa przejmie ITA Airways wzmocni swoją pozycję na południowoeuropejskim rynku. Włochy, jako trzecia co do wielkości gospodarka strefy euro i popularna destynacja turystyczna, są kluczowym rynkiem dla przewoźników lotniczych. Dzięki temu przejęciu Lufthansa nie tylko zwiększy swoją obecność we Włoszech, ale także umocni pozycję na kluczowych trasach transatlantyckich.

Przejęcie w całości ITA Airways w kolejnych etapach to strategiczny ruch Lufthansy, który może zmienić układ sił na europejskim rynku lotniczym. ITA, która powstała na gruzach Alitalii, zyska stabilność finansową i wsparcie operacyjne ze strony niemieckiego partnera. Z kolei Lufthansa może wprowadzić ITA Airways na nowy poziom jakości obsługi i efektywności.

Słabe wyniki finansowe Lufthansy. Chińczycy poważnym zagrożeniem dla europejskich przewoźników

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału