Firma transportowa EMT Madrid złożyła zamówienie na 20 niskopodłogowych autobusów elektrycznych Urbino 9 LE oraz 30 autobusów elektrycznych Urbino 12. Bezemisyjne Solarisy znacząco przyczynią się do realizacji ambitnych celów Madrytu dotyczących posiadania w pełni bezemisyjnej floty autobusów miejskich.
Bezemisyjne Solarisy trafią do Madrytu
Przedsiębiorstwo transportowe z hiszpańskiej stolicy zdecydowało się zakupić 50 nowych zeroemisyjnych autobusów od firmy Solaris. Zamówienie na bezemisyjne Solarisy obejmuje dwa popularne elektryczne modele: niskopodłogowy Urbino 9 LE oraz klasyczny Urbino 12. Pojazdy wyposażone w baterie Solaris High Energy znacząco przyczynią się do elektryfikacji floty EMT Madrid. Dostawy zostaną zrealizowane do końca lipca 2024 roku.
Zgodnie ze zrównoważoną strategią rozwoju środowiskowego Rady Miejskiej Madrytu, znaną jako „Madryt 360”, EMT Madrid zamierza obsługiwać flotę składającą się wyłącznie z autobusów o niskiej i zerowej emisji. W grudniu 2022 roku firma ogłosiła wycofanie ostatniego pojazdu z tradycyjnym silnikiem spalinowym z eksploatacji. W rezultacie Madryt stał się pierwszą dużą europejską stolicą (pod względem liczby mieszkańców i liczby obsługiwanych autobusów), którą obsługuje wyłącznie flota autobusów miejskich o niskiej i zerowej emisji. Plan strategiczny EMT na rok 2025 również podkreśla korzystanie z czystych źródeł energii, w tym zastosowanie instalacji fotowoltaicznych i zielonego wodoru.
W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele imponujących zamówień od klientów z całej Europy. Cieszę się, iż Madryt dołączył do ich grona i swoimi deklaracjami popartymi konkretnymi działaniami stanowi świetny przykład dla operatorów transportowych i władz lokalnych w całej Europie. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów – powiedział Olivier Michard, członek zarządu Solaris ds. sprzedaży i marketingu.
Rozbudowa floty
Elektryczne autobusy niskopodłogowe Urbino 9 LE dopiero zadebiutują na ulicach Madrytu, podczas gdy 12-metrowy model Urbino 12 jest już dobrze znany hiszpańskiemu operatorowi. Autobusy będą zasilane przez centralny silnik, korzystający z energii pozyskiwanej z baterii Solaris High Energy. W obu modelach kabina kierowcy została zaprojektowana zgodnie z normami i wymaganiami EMT, zapewniając bezpieczne i ergonomiczne miejsce pracy z zintegrowanymi urządzeniami wspomagającymi kierowcę.
Wśród udogodnień warto wymienić nowoczesny system monitoringu, zastępujący tradycyjne lusterka. jeżeli zaś chodzi o pojemność pasażerską, wersja 9-metrowa pomieści 24 pasażerów na miejscach siedzących, podczas gdy wersja 12-metrowa będzie miała 28 miejsc siedzących.
Co więcej, dodatkowo zamówiona przez EMT Madrid usługa eSConnect zwiększy potencjał floty pojazdów zasilanych bateriami. Ten system poprawia zdolności diagnostyczne i serwisowe, znacznie ułatwiając precyzyjne planowanie tras dla poszczególnych linii.
EMT Madrid już dysponuje 250 autobusami Urbino 12 CNG i 60 autobusami Urbino 12 electric. Zakończenie najnowszej umowy na 50 autobusów zasilanych bateriami sprawi, iż firma będzie posiadała łącznie 360 nowoczesnych autobusów Solaris o niskiej i zerowej emisji.
Kolejne elektryczne Solarisy trafią Warszawy. Zasilą potężną flotę
Znajdziesz nas w Google News