Maersk nie powalczy o sprzedaż DB Schenker! Gigant zmienia zdanie

6 miesięcy temu

Sprzedaż DB Schenker już od miesięcy rozbudza ciekawość w branży logistycznej. Z nadesłanych od kilkudziesięciu podmiotów ofert, niemiecki gigant Deutsche Bahn (DB) wyłonił czterech finalistów. Na placu boju zostało już jednak tylko trzech graczy, bowiem Maersk nie powalczy o sprzedaż DB Schenker.

Kto pozostał w wyścigu o DB Schenker?

Maersk wycofuje się z wyścigu o sprzedaż DB Schenker. Szef firmy Vincent Clerc zaznaczył, iż choć DB Schenker jest atrakcyjną firmą z dużym potencjałem rozwoju, dokładna analiza wykazała, iż integracja z duńskim przewoźnikiem napotkałaby na poważne trudności. Analitycy zewnętrzni wskazują, iż głównym problemem może być system IT DB Schenker, który wymagałby znacznych inwestycji w modernizację. Inne źródła sugerują, iż dużym wyzwaniem byłaby integracja DB Schenker z Senator International, firmą logistyczną należącą do Grupy Maersk.

Nasza strategia pozostaje niezmieniona. Przejęcia są ważnym narzędziem rozwoju naszej działalności logistycznej. Jesteśmy zdeterminowani, aby przez cały czas rozwijać się w Europie, w tym w Niemczech, i widzimy, iż nasz organiczny wzrost w logistyce nabiera tempa – dodał Clerc.

Decyzja Maersk o wycofaniu się z wyścigu o sprzedaż DB Schenker była nieoczekiwana, ale uzasadniona. Wyzwania związane z integracją i konieczność znacznych inwestycji w infrastrukturę IT okazały się zbyt duże. Teraz oczy są skierowane na trzech pozostałych kandydatów, którzy mają szansę przejąć kontrolę nad DB Schenker i wprowadzić własne strategie rozwoju. w tej chwili w grze o przejęcie DB Schenker pozostało trzech głównych graczy:

  • DSV – duńska firma logistyczna o międzynarodowym zasięgu, czarny koń tego wyścigu,
  • Bahri – saudyjska firma żeglugowa, kontrolowana przez państwo,
  • konsorcjum złożone z luksemburskiego funduszu CVC Capital Partners (kontrolującego duńską Scan Global Logistics), funduszu Abu Dhabi Investment Authority oraz funduszu majątkowego GIC z Singapuru.

Trzeba spłacić długi

Decyzja o sprzedaży DB Schenker jest podyktowana koniecznością spłaty zaległych długów Deutsche Bahn, które Reuters oszacował na 34 miliardy euro. Według analityków wartość sprzedaży ramienia logistycznego DB to około 15 miliardów euro, co pozwoli na pokrycie prawie połowy finansowych zobowiązań firmy.

DB Schenker jest aktywny we wszystkich istotnych obszarach rynkowych – transport lądowy, lotniczy i morski – oraz oferuje rozwiązania logistyczne o charakterze ogólnym i specjalistycznym. Zatrudniając około 76 600 pracowników w ponad 1850 lokalizacjach i 130 krajach, jest jednym z największych dostawców usług logistycznych na świecie.

Proces sprzedaży został oficjalnie ogłoszony przez DB w grudniu ubiegłego roku. Do stycznia ponad 20 zainteresowanych stron zgłosiło chęć zakupu niemieckiego giganta logistycznego. Teraz na placu boju pozostało czterech gigantów, ale zwycięzca może być tylko jeden. Czy to będzie Maersk, DSV, Bahri, czy może konsorcjum funduszy inwestycyjnych? Decyzja zapadnie wkrótce, a sprzedaż DB Schenker może przynieść istotne zmiany na rynku logistycznym.

Sprzedaż DB Schenker to tylko kwestia czasu. Na placu boju zostało czterech finalistów

Znajdziesz nas w Google News
Idź do oryginalnego materiału