Marcin Stańko, Pepco: mamy ambitne plany rozwoju na najbliższe lata

13 godzin temu

Tylko do końca 2025 roku Grupa Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów, koncentrując się głównie na marce Pepco oraz na dalszym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Pepco ogłasza też zmiany w strukturze operacyjnej.

Stanowisko Dyrektora Operacyjnego Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który markę rozwijał od jej powstania w roku 2004 do 2021 r. Wykorzystując blisko trzydziestoletnie doświadczenie z sektora retail Marcin Stańko odpowiedzialny jest za rozwój sieci i będzie wdrażał strategie operacyjne dostosowane do potrzeb klientów na różnych rynkach.

Dodatkowo w Polsce na czele Działu Ekspansji ponownie stanęła Bożena Pekowska, z Pepco związana praktycznie od początku istnienia sieci, która wraca do zespołu po kilkumiesięcznej przerwie.

Ekspansja w Polsce i regionie

W perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25%, w Polsce.

– Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie przez cały czas ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach – deklaruje Marcin Stańko.

Długofalowy rozwój w odpowiedzi na potrzeby klientów

Pepco obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.

– Ciągłe pogłębianie wiedzy o klientach jest niezwykle istotnym elementem naszej strategii. Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie – od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu – aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów – dodaje Marcin Stańko.

Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami. Oferta Pepco jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie.

Idź do oryginalnego materiału