Tylko do końca 2025 roku Grupa Pepco planuje otworzyć 300 nowych sklepów, koncentrując się głównie na marce Pepco oraz na dalszym rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Pepco ogłasza też zmiany w strukturze operacyjnej.
Stanowisko Dyrektora Operacyjnego Pepco na region Europy Środkowo-Wschodniej objął w 2024 roku Marcin Stańko, który markę rozwijał od jej powstania w roku 2004 do 2021 r. Wykorzystując blisko trzydziestoletnie doświadczenie z sektora retail Marcin Stańko odpowiedzialny jest za rozwój sieci i będzie wdrażał strategie operacyjne dostosowane do potrzeb klientów na różnych rynkach.
Dodatkowo w Polsce na czele Działu Ekspansji ponownie stanęła Bożena Pekowska, z Pepco związana praktycznie od początku istnienia sieci, która wraca do zespołu po kilkumiesięcznej przerwie.
Ekspansja w Polsce i regionie
W perspektywie krótko- i długoterminowej Pepco stawia na dalsze zwiększanie liczby lokalizacji, koncentrując się głównie na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie powstanie większość z planowanych nowych sklepów. Będzie to kontynuacja strategii realizowanej w roku finansowym 2024, w którym Pepco otworzyło łącznie 331 nowych sklepów. 232 lokalizacji mieściło się w Europie Środkowo-Wschodniej, a 83, czyli ponad 25%, w Polsce.
– Nasza strategia otwierania nowych sklepów będzie przez cały czas ukierunkowana na kraje, które dobrze znamy i co do których mamy pewność generowania odpowiednich zwrotów, co pozwoli umocnić naszą już i tak silną pozycję rynkową. Dlatego, większość ze sklepów, jakie planujemy otworzyć znajdzie się właśnie w naszym regionie. Będziemy dalej się rozwijać w różnych lokalizacjach – od centrów handlowych, przez retail parki po ulice handlowe, aby zapewnić klientom wygodę zakupów w różnych okolicznościach – deklaruje Marcin Stańko.
Długofalowy rozwój w odpowiedzi na potrzeby klientów
Pepco obserwuje rosnący potencjał rynku sieci handlowych i zamierza koncentrować się na zwiększaniu różnorodności asortymentu oraz doskonaleniu jakości obsługi, z myślą o wygodzie i zadowoleniu klientów.
– Ciągłe pogłębianie wiedzy o klientach jest niezwykle istotnym elementem naszej strategii. Regularnie prowadzimy badania i analizy, aby jeszcze lepiej zrozumieć trendy konsumenckie, wartość marki oraz wpływ czynników makroekonomicznych. Te analizy są następnie wykorzystywane w całej firmie – od zespołów zakupowych po działy inwestycji czy visual merchandisingu – aby dostosować nasze produkty i układ sklepów do potrzeb klientów – dodaje Marcin Stańko.
Najważniejszymi kategoriami dla sieci pozostają odzież, artykuły dekoracyjne oraz produkty sezonowe, które będą stale wzbogacane o nowe linie zgodne z aktualnymi trendami. Oferta Pepco jest regularnie odświeżana i ulepszana dzięki ponad 130 nowym kolekcjom w każdym sezonie.