Marketpace Empik: 100 tys. zamówień zrealizowanych dzięki nowej formie dostawy

2 tygodni temu

Klienci korzystający z oferty sprzedawców obecnych na marketpace Empiku zyskali nową formę otrzymania zamówienia – odbiór ze stacjonarnych salonów sieci Empik. W ciągu zaledwie czterech miesięcy od uruchomienia tej usługi, w ten sposób do klientów trafiło już 100 tysięcy zamówień.

Jak pokazują dane udostępnione przez Empik, ponad 85 proc. klientów odbiera swoje zamówienia tego samego lub następnego dnia po ich dostarczeniu do wybranego punktu. To właśnie szybkość i wygoda stały się kluczowymi czynnikami decydującymi o sukcesie nowej usługi. Poziom satysfakcji klientów, mierzony wskaźnikiem NPS, osiągnął imponujące 77 punktów. Klienci doceniają również dodatkowe korzyści, takie jak specjalne zniżki na zakupy stacjonarne w dniu odbioru paczki, co dodatkowo zachęca do korzystania z omnikanałowych możliwości zakupowych.

Współpraca Empik i DPD

DPD Polska, które jest partnerem logistycznym tej usługi, nieustannie dostosowuje swoje działania do potrzeb rynku e-commerce. Rozbudowa sieci punktów DPD Pickup to najważniejszy element strategii, który pozwala na jeszcze większą elastyczność w zakresie nadawania i odbioru przesyłek. w tej chwili sieć obejmuje aż 31 000 punktów i automatów paczkowych w całej Polsce oraz ponad 110 000 w Europie. Tak szeroka dostępność punktów odbioru przyczynia się do zwiększenia zainteresowania e-commerce oraz ułatwia prowadzenie działalności handlowej online.

Według badania „Barometr e-Shopper” 2023, niemal trzy czwarte Polaków to e-konsumenci. Obrazuje to skalę popularności zakupów online w naszym kraju. Konsumenci oczekują dziś nie tylko szybkiej dostawy na adres domowy, wprost od kuriera, ale także możliwości odbioru przesyłek w dogodnym dla siebie miejscu – czy to w punkcie odbioru, czy automacie paczkowym. kooperacja między liderami rynku e-commerce i logistyki pokazuje, iż omnikanałowe podejście do zakupów to przyszłość handlu detalicznego. Wprowadzenie nowej usługi nie tylko zwiększa satysfakcję klientów, ale także przyczynia się do wzrostu popularności zakupów online w Polsce. Dzięki takiemu podejściu zarówno sprzedawcy, jak i konsumenci mogą cieszyć się większą elastycznością i wygodą, co jest najważniejsze w dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie e-commerce.

Idź do oryginalnego materiału