Masz pytania dotyczące podróży? Eksperci czekają na Ciebie 25 kwietnia na Dniu Pasażera

6 godzin temu

Podróżowanie koleją lub samolotem wiąże się z wieloma prawami, które przysługują każdemu pasażerowi. Czy wiesz, co możesz zrobić w przypadku opóźnienia pociągu, złych warunków przewozu, a może niekorzystnego rozpatrzenia reklamacji? jeżeli nie – koniecznie odwiedź Dzień Pasażera, który odbędzie się 25 kwietnia (piątek) w godzinach 13:00–16:00 na dworcu Warszawa Centralna.

Spotkaj się z ekspertami i poznaj swoje prawa

Na miejscu obecni będą specjaliści z:

  • Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) – doradzą w zakresie praw pasażerów kolei, reklamacji i skarg,
  • Rzecznika Praw Pasażera Kolei – pomoże w sprawach trudnych i nierozstrzygniętych korzystnie,
  • Urzędu Lotnictwa Cywilnego i Rzecznika Praw Pasażerów – wyjaśnią zasady obowiązujące w transporcie lotniczym,
  • Europejskiego Centrum Konsumenckiego – przedstawią przepisy unijne i porady dotyczące podróży zagranicznych.

To wyjątkowa okazja, by bezpłatnie uzyskać fachową pomoc, rozwiać wątpliwości i złożyć swoje uwagi o jakości usług świadczonych przez przewoźników i infrastrukturę dworcową.

Pomoc dostępna dla wszystkich

W godzinach 13:00–14:00 na miejscu będzie dostępny tłumacz Polskiego Języka Migowego, co zapewni dostępność wydarzenia także dla osób Głuchych i słabosłyszących.

UTK przypomina, iż można się do niego zwrócić w sytuacji, gdy reklamacja złożona do przewoźnika nie została rozpatrzona zadowalająco. W samym 2024 roku wpłynęło aż 2180 zgłoszeń od pasażerów – to najwyższy wynik w historii urzędu i o ponad 20% więcej niż rok wcześniej. Ten wzrost to efekt coraz większego zainteresowania koleją i rosnącej liczby pasażerów.

Dzień Pasażera nie tylko w Warszawie

Wydarzenie odbędzie się również w innych miastach: Krakowie, Wrocławiu, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku. Konkretne daty zostaną ogłoszone na stronie internetowej Urzędu Transportu Kolejowego – warto ją śledzić, by nie przegapić okazji do rozmowy z ekspertami w swoim mieście.

Zobacz również:

UTK przedłuża autoryzację dla Cargotoru
UTK: Obsługa skarg i reklamacji pasażerów w transporcie kolejowym
Idź do oryginalnego materiału