MC chce od Poczty Polskiej informacji o błędach w realizacji e-Doręczeń do jutra

4 godzin temu

Minister cyfryzacji zwrócił się do Poczty Polskiej o przedstawienie do 23 stycznia informacji nt. stanu realizowanych usług m.in. w zakresie zgłaszanych błędów dotyczących realizacji usługi e-Doręczeń oraz zaproponowanie działań naprawczych usprawniających korzystanie z tej usługi, podał resort.

„Od 1 stycznia br. wszedł obowiązek korzystania z e-Doręczeń przez podmioty do tego ustawowo zobowiązane. Ministerstwo Cyfryzacji od samego początku monitoruje proces wykorzystywania usługi i na bieżąco przekazuje Poczcie Polskiej wszystkie informacje na ten temat. W związku ze zgłoszeniami części podmiotów publicznych dotyczącymi problemów z realizacją usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, które zostały przekazane Poczcie Polskiej, minister cyfryzacji zwrócił się do prezesa Poczty Polskiej o przedstawienie do 23 stycznia 2025 r. informacji nt. stanu realizowanych usług przez Pocztę Polską jako operatora wyznaczonego, w tym informację w zakresie naprawy zgłaszanych błędów dot. realizacji usługi oraz przedstawienie propozycji działań naprawczych usprawniających korzystanie z e-Doręczeń” – czytamy w komunikacie.

Poczta Polska odpowiada za wykonanie usług PURDE (doręczenie całkowicie elektroniczne) i PUH (doręczenie hybrydowe) wysłanych w prawidłowy sposób przez użytkowników.

„Warunki i zasady świadczenia usług operatora wyznaczonego wskazują, iż przesyłka wysłana dzięki PURDE (doręczenie całkowicie elektronicznie) powinna trafić do adresata w ciągu 24 godzin. Szybka reakcja na zgłaszane problemy techniczne jest kluczowa dla zapewnienia skutecznego działania administracji oraz zaufania obywateli do państwa i tego będziemy oczekiwać od Poczty” – czytamy dalej.

Monitoring problemów technicznych w Ministerstwie Cyfryzacji odbywa się na bieżąco, a zgłoszenia od części podmiotów korzystających z e-Doręczeń są przekazywane do Poczty Polskiej. Dotyczą one głównie czasu realizacji usługi, braku prezentacji niektórych wiadomości w skrzynkach odbiorczych oraz braku możliwości pobrania szczegółów wiadomości, wskazano też w informacji.

„Minister cyfryzacji oczekuje od Poczty Polskiej pilnej reakcji. Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki podległy Ministerstwu Cyfryzacji pozostaje do dyspozycji Poczty Polskiej w zakresie wsparcia przy rozwiązywaniu problemów technicznych. W najbliższym czasie planowane jest dodatkowo spotkanie z udziałem wszystkich interesariuszy, aby usprawnić procesy związane z funkcjonowaniem e-Doręczeń” – zapowiedziano też w komunikacie.

Z początkiem 2025 roku system e-Doręczenia zaczął powszechnie obowiązywać jako elektroniczny odpowiednik tradycyjnych przesyłek listowych za potwierdzeniem odbioru. Od 1 stycznia większość urzędów, instytucji i zawodów zaufania publicznego musi udostępnić obywatelom opcję prowadzenia korespondencji poprzez nowy system. Oznacza to – jak podkreślał wcześniej resort cyfryzacji – zarówno możliwość odbierania, jak i wysyłania doręczeń w formie cyfrowej.

W pierwszym etapie wdrożenia nowego rozwiązania taką formę wymiany korespondencji musi umożliwić większość urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych czy urzędów miast i gmin, a także jednostek publicznych oraz przedstawicieli zaufania publicznego. Docelowo adres oraz skrzynkę do doręczeń elektronicznych muszą posiadać wszystkie podmioty publiczne oraz duża grupa podmiotów niepublicznych.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału