Fundusz MCI Capital, znany m.in. z inwestycji w spółki technologiczne takie jak Profitroom, działającą w branży hotelarskiej, poszerza swoje portfolio o rynek gastronomiczny. W ostatnich dniach fundusz przejął 55 proc. udziałów w firmie Nice To Fit You (NTFY), jednego z liderów cateringu dietetycznego premium w Polsce. Wartość transakcji wyniosła około 186 mln zł, uzupełnionej o finansowanie dłużne w strukturze LBO, co czyni ją największą transakcją w historii MCI.
Za przejęciem stoi Paweł Borys, były prezes Polskiego Funduszu Rozwoju, który w tej chwili pełni rolę partnera zarządzającego w MCI. Borys podkreśla, iż jest to jego pierwszy projekt zrealizowany w funduszu, a zarazem czwarta inwestycja MCI w ciągu ostatnich 12 miesięcy, po przejęciach Focus, Webcon i Profitroom. Dla Nice To Fit You to szansa na dalszy rozwój jako wiodącej marki na rynku food e-commerce w Polsce.
Nice To Fit You jest dynamicznie rozwijającą się firmą w branży cateringu dietetycznego, której przychody rosną z roku na rok. Ze sprawozdania finansowego za 2022 rok wynika, iż spółka osiągnęła obroty w wysokości 178,6 mln zł, generując zysk netto na poziomie 18,6 mln zł – znacznie wyższy niż rok wcześniej, kiedy to zysk wyniósł 3 mln zł. Jak wskazuje Borys, NTFY dysponuje dobrze zorganizowanym zespołem menedżerskim oraz produktami o wysokiej jakości, co stwarza solidne podstawy do przyszłej ekspansji.
MCI Capital planuje, wspólnie z założycielami NTFY posiadającymi 45 proc. udziałów, dalsze inwestycje w rozwój firmy. Fundusz zamierza wspierać firmę w umacnianiu jej pozycji na rynku i dynamicznej ekspansji, czyniąc Nice To Fit You kluczowym graczem w segmencie food e-commerce. Planowana jest rozbudowa oferty i umacnianie marki jako lidera cateringu dietetycznego w Polsce.
MCI Capital, kierowany przez Tomasza Czechowicza, jednego z najbogatszych Polaków według rankingu „Forbes”, zwiększa swoje zaangażowanie w polski rynek gastronomiczny. Czechowicz, mając doświadczenie w inwestycjach w branżach technologicznych i e-commerce, widzi w cateringu dietetycznym szansę na rozwój biznesu odpowiadającego na zmieniające się potrzeby konsumentów.