Meksykańska linia lotnicza Viva Aerobus podpisała umowę ramową na 90 samolotów Airbus A321neo. Nowe maszyny zwiększą flotę meksykańskiego przewoźnika do 170 samolotów z rodziny A320.
Viva kupi nowe samoloty Airbus A321neo
Viva Aerobus oraz Airbus ogłosiły podpisanie umowy ramowej na dostawę 90 samolotów A321neo, co zwiększy flotę meksykańskiego przewoźnika do 170 samolotów z rodziny A320. Christian Scherer, Dyrektor Komercyjny i Szef Airbus International, powiedział, iż meksykański rynek turystyczny działa w pełnym trybie odzyskiwania sił po pandemii, a Viva Aerobus odgrywa w nim główną rolę.
Niezrównana efektywność kosztowa A321neo czyni go doskonałym wyborem dla modelu taniej linii lotniczej. Jesteśmy zachwyceni naszą dotychczasową współpracą z tą linią lotniczą od 2013 roku i z niecierpliwością oczekujemy kontynuacji udziału w jej rozwoju – dodał.
Jak informuje portal Simple Flying, w międzyczasie Roberto Alcántara, Przewodniczący Rady Dyrektorów w Grupo Viva Aerobus, stwierdził, iż podpisana umowa dowodzi siły firmy oraz zaufania i zaangażowania akcjonariuszy i pracowników, by kontynuować promowanie konkurencyjności, łączności i turystyki. Możliwość zawarcia umowy została pierwotnie ogłoszona podczas Paris Air Show, chociaż agencja informacyjna Reuters podawała wtedy, iż Viva Aerobus może podpisać zamówienie na ponad sto samolotów. w tej chwili Viva Aerobus posiada flotę 74 samolotów, w tym 22 samolotów Airbus A320ceo, 22 maszyn A320neo, dziewięciu A321ceo i 21 Airbusów A321neo. Według danych z ch-aviation, linia lotnicza posiada również niezrealizowane zamówienia na dodatkowe 25 samolotów.
Rozwój meksykańskich linii lotniczych
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku Viva Aerobus przewiozło 9,26 miliona pasażerów, co stanowi wzrost o 20,6% rok do roku, kiedy to firma ustanowiła rekord ilości obsłużonych podróżnych w ciągu jednego roku. Jak informuje portal Simple Flying, w pierwszym kwartale tego roku Viva Aerobus osiągnął łączne przychody operacyjne w wysokości 347 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 34% w porównaniu do 2022 roku. Niemniej jednak, meksykańska tania linia lotnicza odnotowała 36 milionów dolarów straty netto w tym okresie. Viva jeszcze nie opublikowała wyników finansowych za drugi kwartał.
Meksykańskie lotnictwo cywilne kwitnie pod względem popytu i wzrostu. Trzy główne meksykańskie linie lotnicze (Aeromexico, Viva Aerobus i Volaris) odnotowują wzrost ruchu w porównaniu do poprzednich lat (włącznie z poziomami sprzed pandemii). Mimo iż kraj przez cały czas znajduje się w kategorii 2 po degradacji przez Federalną Administrację Lotnictwa (FAA), meksykańskie linie lotnicze starają się skorzystać ze wzrostu i dodają nowe samoloty do swoich flot.
Jak informuje portal Simple Flying, podczas Paris Air Show, Volaris rozszerzył swoje zamówienie na Airbusy, dodając 25 samolotów A320neo i A321neo. W ostatnich latach Aeromexico otrzymało nowe samoloty Boeing 737 MAX i 787 Dreamliner i zadeklarowało kontynuację inwestycji we flotę. W chwili obecnej Aeromexico oczekuje dostawy sześciu samolotów Boeing 737 MAX 9 oraz dwóch Boeingów 787-9, Viva Aerobus wciąż ma otrzymać 115 samolotów, a Volaris ma niezrealizowane zamówienie na 142 samoloty.
Meksykańskie wojsko będzie obsługiwać państwową linię lotniczą