Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać konstrukcje przyszłych stacji. Na Lazurowej powstają ściany kolejnych pomieszczeń technicznych, a także podłogi. Z kolei na stacji Chrzanów realizowane są prace przy budowie peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra zakończy się pod koniec 2026 r.
Na stacji Lazurowa montowane są w tej chwili systemy wentylacyjne i inne instalacje. Z kolei na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, budowane są korytarzyki, którymi poprowadzone będzie okablowanie. Stawiane są również ściany przyszłych peronów.
Bardziej zaawansowane prace przy konstrukcjach peronów toczą się na stacji Chrzanów. Tam, oprócz ścian tzw. podperonia, wylana jest już częściowo płyta peronu, po której chodzić będą pasażerowie.
Z kolei w miejscach, gdzie ułożone zostaną tory, na razie porusza się ciężki sprzęt. Na tej stacji także powstają pomieszczenia techniczne, przeznaczone m.in. dla automatyków i mechaników na poziomie -1. W stanie surowym są już schody, którymi pasażerowie będą wychodzić na powierzchnię. Kształtów nabierają też konstrukcje wyjść z przystanku.
Według planów prace budowlane na trzech bemowskich stacjach pasażerskich (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) zakończą się w wakacje 2026 roku, a na Stacji Techniczno-Postojowej Mory w listopadzie br.




Źródło: ZTM Warszawa
Zobacz również: