Michał Grom: Podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od oferty publicznej akcji Smyk

2 dni temu

Smyk Holding S.A. oraz AMC V Gandalf SA podjęli decyzję o odstąpieniu od pierwszej oferty publicznej akcji Smyk. Nie wykluczają powrotu do planów wprowadzenia spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w przyszłości.

Przypomnijmy, właściciel sieci sklepów Smyk, zamierzał przeprowadzić pierwszą publiczną ofertę akcji, obejmującą emisję nowych i części istniejących walorów spółki. W ten sposób Grupa Smyk chciała pozyskać około 150 mln zł, które miały zostać przeznaczone na wzmocnienie pozycji finansowej spółki poprzez częściową spłatę zadłużenia bankowego oraz na finansowanie dalszego rozwoju sieci w regionie CEE.

Odstąpienie od oferty publicznej akcji

– Podjęliśmy decyzję o odstąpieniu od pierwszej oferty publicznej akcji Smyk. Po zakończeniu procesu budowy księgi popytu doszliśmy do wniosku, iż nie bylibyśmy w stanie przeprowadzić transakcji na warunkach satysfakcjonujących dla Spółki i Akcjonariusza Sprzedającego – skomentował Michał Grom, Prezes Zarządu Smyk, w imieniu spółki i akcjonariusza sprzedającego.

– Mieliśmy okazję przedstawić inwestorom nasz sprawdzony model biznesowy, a także plan wzrostu i dalszego rozwoju Grupy Smyk w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej. W ciągu ostatniej dekady Smyk zwiększył przychody z 1 mld zł do 2,25 mld zł w 2024 roku i wierzymy, iż w przyszłości będzie przez cały czas się rozwijać. Dziękujemy wszystkim inwestorom, którzy zaangażowali się w ten proces – dodaje Michał Grom.

W związku z odstąpieniem od oferty, dokonane płatności za oferowane akcje zostaną zwrócone inwestorom indywidualnym najpóźniej w ciągu siedmiu dni od daty publikacji informacji o decyzji o odstąpieniu od oferty.

Mocna sieć sklepów stacjonarnych i znaczący kanał sprzedaży online

Grupa Smyk stworzyła silny model biznesowy oparty na sprzedaży wielokanałowej (omnichannel). Na koniec czerwca 2025 roku sieć sprzedaży Grupy Smyk obejmowała 253 sklepy własne w Polsce oraz 35 w Rumunii, strategicznie zlokalizowane w galeriach i parkach handlowych. Grupa prowadzi także w ograniczonym zakresie działalność w Ukrainie (12 sklepów na koniec czerwca 2025 roku).

Sklepy stacjonarne Smyk są ściśle zintegrowane ze sklepami internetowymi i aplikacjami mobilnymi, dostępnymi w tej chwili dla klientów w Polsce i Rumunii, łącząc wygodę zakupów online z angażującym doświadczeniem zakupowym w salonach stacjonarnych.

Dzięki starannie dobranemu asortymentowi, przemyślanemu rozkładowi sklepów oraz przyjaznemu rodzinom otoczeniu, sieć sklepów stacjonarnych Smyk przyciąga rocznie niemal 59 milionów odwiedzin. Kanał sprzedaży online, generujący około 113 milionów wizyt na stronie internetowej rocznie, uzupełnia i rozszerza zasięg tradycyjnej sieci sprzedaży. Platformy cyfrowe Smyk oferują znacznie szerszy wybór – ponad 370 tysięcy produktów dostępnych w Polsce i prawie 12 tysięcy w Rumunii.

Produkty oferowane przez Grupę Smyk są ponadto dostępne w 20 krajach Europy i Azji poprzez sieć partnerską.

Idź do oryginalnego materiału