Posłanka Paulina Matysiak interweniuje w sprawie przywrócenia bezpośrednich połączeń kolejowych z Piaseczna do centrum Warszawy. Problem dotyka tysięcy mieszkańców, którzy każdego dnia tracą choćby godzinę na dojazd do stacji Warszawa Śródmieście z powodu konieczności wielokrotnych przesiadek.
Infrastruktura jest, pociągów brak
Jak wynika z interwencji poselskiej skierowanej do prezesów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, spółka PKP PLK potwierdziła możliwość uruchomienia jednego połączenia na godzinę w ramach rozkładu jazdy 2024/2025. Mimo to żaden z przewoźników nie złożył wniosku o przydział odpowiednich tras.
„Niepokoi fakt, iż przewoźnicy nie podejmują działań w tej sprawie, mimo iż infrastruktura kolejowa jest dostępna i gotowa do obsługi takiego rozwiązania” – podkreśla posłanka Matysiak w piśmie skierowanym do prezesów spółek kolejowych.
Remont dworca zachodniego skomplikował sytuację
Problem rozpoczął się wraz z remontem dworca Warszawa Zachodnia. To właśnie wtedy zrezygnowano z bezpośrednich połączeń z Piaseczna do centrum stolicy. Obecna sytuacja szczególnie dotyka osób dojeżdżających do pracy, szkół i na uczelnie, które muszą się liczyć z wydłużonym czasem podróży i niewygodnymi przesiadkami.
Mieszkańcy proszą choćby o jeden pociąg
Społeczność lokalna wielokrotnie wyrażała swoje niezadowolenie z obecnej sytuacji za pośrednictwem mediów społecznościowych i lokalnych inicjatyw. Mieszkańcy podkreślają, iż choćby jedno bezpośrednie połączenie na godzinę znacząco poprawiłoby komfort ich codziennych podróży i skróciło czas dojazdu do centrum Warszawy.
Czekając na odpowiedzi
Posłanka Matysiak domaga się od przewoźników wyjaśnień dotyczących braku wniosków o uruchomienie bezpośrednich połączeń. Pyta również o plany na przyszłość związane z poprawą komunikacji na trasie Piaseczno — Warszawa Śródmieście oraz o analizy, które doprowadziły do obecnego układu tras.
O odpowiedzi poinformujemy.